آئین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش استان اردبیل در میادین ملی و بین‌المللی، بعد از چند سال وقفه با تجلیل از ۳۷۰ نفر ورزشکار برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 18 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل، به همت اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و در اقدامی قابل تحسین، مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال‌‌آوران ورزش استان اردبیل که در سالهای گذشته در میادین مختلف ملی و بین‌المللی افتخار آفرینی کرده بودند، بعد از چند سال وقفه شامگاه امروز در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که با حضور ورزشکاران،‌ مربیان تیم‌های ورزشی، رؤسای هیئت‌های ورزشی و رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های اردبیل برگزار شد، از 370 نفر از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی استان اردبیل تجلیل شد.

برگزاری 9 هزار برنامه ورزش همگانی در استان اردبیل

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در این مراسم با اشاره به اهمیت ورزش در ایجاد نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: برای اینکه نشاط اجتماعی در جامعه حاکم شود،‌ باید توجه به ورزش و ورزشکاران در اولویت باشد که متأسفانه تا به امروز خدمات مناسبی به ورزشکاران و قهرمانان ارائه نشده است.

بهرام آقاخانی گفت: اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی و به دلیل کمبود اعتبارات،‌ به خوبی نمی‌تواند از ورزشکاران و افتخار آفرینان حمایت کند که انتظار داریم این حمایت از ورزشکاران به یک فرهنگ تبدیل شده و فعالان بخش خصوصی و صنایع تولیدی استان اردبیل نیز از ورزش استان حمایت کنند.

وی افزود: خوشبختانه دولت توجه ویژه‌ای به حوزه ورزش و حمایت از ورزشکاران دارد که تصویب آئین نامه اشتغال قهرمانان ورزشی المپیک و پارالمپیک نیز یک گام مثبت در راستای حمایت از قهرمانان ملی است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: امروز بعد از چند سال وقفه حدود 370 نفر از ورزشکاران استان اردبیل که در میادین ملی،‌ جهانی و بین المللی برای استان و کشورمان افتخار آفرینی کردند، تجلیل شدند که قطعا این تجلیل‌ها در برابر کار بزرگی و افتخار آفرینی این ورزشکاران، بسیار ناچیز است.

آقاخانی بیان کرد: امسال در استان اردبیل دو مسابقه بین‌المللی والیبال برگزار کردیم و حدود 580 نفر از ورزشکاران استان اردبیل نیز در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی صاحب مدال شدند که امیدواریم سال آینده نیز این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

وی گفت: 9 هزار برنامه ورزش همگانی امسال در استان اردبیل برگزار شده است که نشان از توجه به توسعه ورزش همگانی در جامعه دارد و در سال آینده نیز یکی از برنامه‌های اولویت دار اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، تجلیل از نخبگان جوان استان است.

ناکامی ورزش‌های گروهی در اردبیل نیاز به بررسی دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این مراسم اظهار داشت: استان اردبیل در طول سالهای گذشته ورزشکاران بسیاری را در عرصه ورزش کشور معرفی کرده است که این ورزشکاران در میادین جهانی برای کشور ایران غرور و افتخار آفریدند.

علی نواداد گفت: در مسابقات المپیک و پارالمپیک ورزشکاران استان اردبیل جزء ورزشکارانی بودند که خوش رنگ‌ ترین مدالها را برای کشور عزیزمان به ارمغان آوردند که برگزاری این مراسم‌ها، اقدامی قابل قبول برای ارج نهادن به ورزشکاران است.

وی افزود: ظرفیت ورزشکاران اردبیلی بسیار بالا بوده و باید بتوانیم با تجهیز امکانات سخت افزاری این ورزشکاران را برای رسیدن به مراتب بالاتر یاری کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: نکته قابل توجه، رشد ورزش‌های انفرادی و مدال‌‌آوری این رشته‌ها در میادین ملی و بین‌المللی است که باید ضعف استان اردبیل در ورزش‌‌های گروهی نیز احصاء شده و برای برطرف کردن مشکلات ورزش‌های گروهی تلاش کنیم.

نواداد بیان کرد: میزبانی از ویدادهای ورزشی ملی و بین‌المللی نیز برای استان اردبیل بسیار حائز اهمیت بوده که باید مورد توجه واقع شود چراکه استان اردبیل دارای ظرفیت‌های مناسب از جمله پیست‌های اسکی است که به نحو مطلوب باید مورد استفاده قرار بگیرد.

تجلیل از هیئت‌های برتر ورزشی استان اردبیل

در این مراسم از 10 هیئت برتر استان اردبیل و یک هیئت که در زمینه توسعه ورزش همگانی جزء دو استان برتر کشور بوده با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تجلیل شد که تجلیل از قهرمانان و مدال آوران نیز بخش دیگری از این مراسم بود.

 اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در روزهای پایانی سال 96، تجلیل از تمامی دست‌اندرکاران ورزش استان اردبیل را در دستور کار قرار داده که پیش از این مراسم نیز، مراسم تجلیل از پیشکسوتان کشتی استان اردبیل، تجلیل از روابط عمومی هیئت‌های برتر ورزشی و تجلیل از دبیران و نائب رئیسان هیئت‌های ورزشی برگزار شده است.

از جمله برنامه‌های دیگر در حوزه ورزش و جوانان استان اردبیل، تجلیل از جوانان نخبه استان است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سال آینده برگزار می‌َشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار