شهرداری‌ها نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شوند
استاندار اردبیل گفت: شهرداری‌ها هرگز نباید این مجموعه را به باشگاه سیاسی تبدیل کرده و با گرایش خاص سیاسی اداره شوند.
کد خبر: ۵۸۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱ 18 March 2018
به گزارش تابناک اردبیل،اکبر بهنامجو در نشست شهرداران استان اردبیل اظهار کرد: بنده با توجه به اینکه کارم را از شهرداری آغاز کردم با شرایط سخت کاری شهرداران و ضرورت تعامل و ارتباط با مردم آشنا هستم به طوری که بیش از 70 درصد کارهای شهرداری ارتباط مستقیمی با مردم دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: قطعا توسعه یافتگی شهرها زمینه توسعه یافتگی در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌آورد و شایسته است در این زمینه شهرداران به دنبال راهکار مناسبی باشند تا بهترین و عالی‌ترین شاخص‌ها در ایجاد رفاه و آسایش مردم فراهم آید.
 
استاندار اردبیل ضرورت ارتباط شهرداران را با مردم به شکل تنگاتنگ و مسئولان به صورت مطلوب با رعایت استقلال کاری یادآور شد و گفت: در کنار ارتباط روزانه با مردم به شکل هفتگی نیز باید یک روز را به دیدار و ملاقات با مردم اختصاص دهید تا از نزدیک با دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم آشنا شده و اجازه ندهیم تا بین این تعامل و ارتباط فاصله بیفتد.
 
بهنامجو در ادامه تصریح کرد: باید در کنار حفظ استقلال مسئولیت و ماموریت شهرداری تعامل و ارتباط خوبی بین شهرداران و شوراها برقرار شود و حتی برخی قوانینی که شوراها ممکن است در جریان آن نباشند از طریق شهرداری‌ها به آنها گوشزد شود.
 
وی در ادامه برخی حوادث ناگوار اخیر در شناسایی افراد متخلف مالی در ادارات را یادآور شد و افزود: به هیچ وجه این عملکرد زیبنده نظام اداری ما نیست و شهرداران موظف هستند مانند سایر مدیران دستگاه‌ها در زیرمجموعه خود نظارت کرده و سلامت کارکنان خود را به دقت مورد رصد و کنترل قرار دهند.
 
استاندار اردبیل نظارت بر کار پیمانکاران و روند سالم اجرای پروژه‌ها از سوی آنها به دور از سلایق فردی و شخصی را یادآور شد و بیان کرد: نباید برخی تخلفات احتمالی آبرو و حیثیت شورا و یا شهرداری را زیر سوال ببرد.
 
بهنامجو برگزاری دوره‌های آموزشی را برای مجموعه پرسنل شهرداری و شورای شهر ضروری اعلام کرد و ادامه داد: در بحث درآمدزایی علاوه بر افزایش درآمدهای خود مجموعه شهرداری باید با جذب سرمایه‌گذاران و اجرای پروژه‌های مشارکتی به سمتی حرکت کنیم تا توان مالی شهرداری‌ها افزایش یابد.
 
وی موضوع اشتغالزایی را بسیار مهم و ارزشمند توصیف و بیان کرد: شهرداری‌ها در جذب سرمایه‌گذاران باید به فکر توسعه شهر و افزایش توان اقتصادی و انبوه اشتغال باشند که امیدواریم با چنین نگاهی در سال آینده بسترهای کار مناسب‌تر فراهم آید.
 
به گزارش ایسنا، استاندار اردبیل از اختصاص 14 میلیارد تومان اعتبار از محل درآمد ارزش افزوده برای شهرداری‌ها خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری شهرداران از طریق سازمان شهرداری‌های کشور بتوانیم سهم بیشتری را بگیریم.
 
بهنامجو از کمک برای تامین قیر مورد نیاز شهرداری‌ها و برنامه‌ریزی مناسب برای دفع اصولی و مناسب پسماند خبر داد و افزود: سال آینده و با توجه به رویکرد حمایتی دولت در دفع اصولی پسماندها باید شهرداری‌های استان برنامه خود را ارائه کنند تا در دو سه سال اخیر این معضل شهری تعیین تکلیف شود.
 
وی اهمیت گلکاری در بلوارها و فضای سبز را در آستانه عید نوروز و توجه به زیباسازی و منظر شهری را به همراه تنظیفات عمومی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در سال آینده به صورت مرتب و فصلی با شهرداران نشست‌ها را برگزار خواهیم کرد و امیدواریم در هدفگذاری شهرداران برای سال آینده دو سه پروژه شاخص تهیه شود که امیدواریم یکی از این پروژه‌ها در حوزه گردشگری باشد تا با کمک هم بتوانیم این پروژه‌ها را در یک فهم مشترک و برنامه‌ریزی دقیق به انجام برسانیم.
 
استاندار اردبیل ادامه داد: شهرداری‌ها جای سیاسی‌کاری و یا انجام امور به صورت طیفی و جناحی نیست بلکه اصل ماموریت شهرداری انجام کارهای عمرانی و خدماتی است که بدون گرایش سیاسی خاص انتظار می‌رود این کار به نتیجه برسد.
 
بهنامجو از شهرداری‌ها استان خواست؛ تا از ارائه تخفیف و یا نگاه ویژه به افراد و یا جناح خاص پرهیز کنند و اگر قرار است تخفیفی نیز ارائه شود این تخفیف برای همه اعمال شود.
 
وی در مورد مشکل سد معبر و ضرورت حل این مشکل در همه شهرها به عنوان مطالبه مردم و اصناف گفت: سد معبر هیچ ربطی با مشکل بیکاری ندارد و شهرداری‌ها نباید اجازه دهند عده‌ای با سدمعبر جلوی تردد راحت و امن مردم را بگیرد.
 
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار