مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: شناگران مخصوصا کسانی که به کلر آب حساسیت دارند یا دچار بیماری‌های چشمی هستند در استخر حتما برای جلوگیری از بروز بیماری‌های چشمی از عینک شنا استفاده کنند.
کد خبر: ۶۲۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 26 June 2018

فرهاد صفدری با اشاره به استقبال از استخرها در فصل تابستان و لزوم رعایت نکات بهداشتی هنگام استفاده از استخر، اظهار کرد: شناگران مخصوصا کسانی که آلرژی پوستی یا تنفسی دارند باید در صورت مشاهده وضعیت عمومی نامناسب استخر از لحاظ بهداشتی در وهله اول از ورود به استخر امتناع کنند زیرا ممکن است ورود به استخر آلوده به سلامتی آنها آسیب وارد کند.

وی با تاکید بر لزم استفاده از حوله شخصی افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی از شناگران از حوله مشترک استفاده می‌کنند که به علت رطوبت موجود در حوله و تماس بدن با آن می‌تواند موجب انتقال بیماری‌های پوستی شود.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: شناگران مخصوصا کسانی که به کلر آب حساسیت دارند یا دچار بیماری‌های چشمی هستند حتما برای جلوگیری از بروز بیماری‌های چشمی از عینک شنا استفاده کنند.

صفدری ادامه داد: هر چند در استخرها در تمام سطوح گندزدا استفاده می‌شود اما شناگران هنگام استفاده از سونا مخصوصا سونای مرطوب به علت اینکه فضا برای رشد قارچ‌ها فراهم است، باید از تماس مستقیم بدن با سطوح جلوگیری کنند و حتما باید از یک زیرانداز استفاده شود.

وی توصیه کرد: شناگران از مصرف مواد غذایی که به صورت غیر بهداشتی در بوفه استخرها عرضه می‌شود خودداری کنند و همچنین آب شرب بهداشتی مصرف کنند.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: در صورتی که شناگران مشکلی را در سلامت آب یا بهداشت استخرها مشاهده کنند با سامانه 190 تماس بگیرند و موضوع را گزارش دهند تا در اسرع وقت به شکایات رسیدگی شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهداشت ، استخر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار