رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با سرمایه‌گذاری‌های موجود پروژه پتروشیمی اردبیل به سرانجام نخواهد رسید.
کد خبر: ۶۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 16 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنده معتقدم پتروشیمی اردبیل با سرمایه‌گذاری فعلی که مربوط به سرمایه‌گذاران شازند اراک است به سرانجامی نمی‌رسد و ما نیازمند سرمایه‌گذاری جدید در این حوزه هستیم تا با ترزیق آنها بتوانیم مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

وی افزود: البته این موضع در دستور کار مسئولان استان است تا با جذب سرمایه‌گذاران جدید که ممکن است به صورت فردی و گروهی انجام شود رفع موانع در این حوزه به انجام برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: برداشته شدن تحریم‌ها فرصتی خوبی را فراهم می‌آورد تا ما پروژه‌های نوینی را از هلند و دانمارک وارد کشورمان کنیم تا تولید اوره و آمونیاک واحد تولیدی انجام شده و امکان صادرات آن فراهم آید.

عاملی با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری جدیدی در عرصه فعال کردن پتروشیمی اردبیل تعریف شود، بیان کرد: ما حتی به راحتی می‌توانیم با عرضه سهام پتروشیمی در بورس زمینه مشارکت مردم را در این سرمایه‌گذاری عظیم فراهم کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد فعال شدن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در یک سال اخیر افزود: ما سال گذشته 13 واحد تولیدی غیرفعال را در استان فعال کردیم و امسال نیز فعال کردن 4 تا 5 واحد راکد و نیمه فعال در اولویت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان سخنان خود مشکل عمده این واحدهای راکد را مشکل نقدینگی، پرداخت نشدن تسهیلات سرمایه در گردش و نبود بازار فروش محصولات اعلام کرد و گفت: قطعا در این زمینه تلاشمان بر این خواهد بود تا در قالب کارگروه‌ها مشکلات و موانعی که وجود دارد به سرعت برطرف کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار