کد خبر: ۶۲۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 12 July 2018

به گزارش ایرنا ، اصغر سلیمان زاده روز پنجشنبه در جریان بازدید وزیر نیرو از این سد افزود: تاکنون برای احداث بدنه این سد یک هزار و 620 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت: گنجایش مخزن سد احمد بیگلو 28 میلیون متر مکعب می باشد که از این مقدار 10 میلیون و 500 متر مکعب برای مصارف کشاورزی ، پنج میلیون و 500 متر مکعب برای تامین آب شرب شهری و مابقی برای حیات رودخانه مشگین چای در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: سد احمد بیگلو جزو معدود سدهای کشور می باشد که همزمان با اجرای بدنه سد عملیات احداث شبکه پایاب نیز آغاز شده است.
او افزود: با بهره برداری از سد احمد بیگلو بیش از سه هزار هکتار از اراضی پایاب زیرپوشش آبیاری مدرن خواهند رفت.
در استان اردبیل بیش از 10 شبکه و سد از جمله سد کلاسر ، شبکه احمد بیگلو ، سد عمارت ، شبکه خدا آفرین ، یامچی ، شبکه گیوی ، سد بفراجرد ، سد عنبران ، سینه سر و شبکه سبلان در دست اجراست که تکمیل آنها توسعه کشاورزی و افزایش منابع آبی را در پی خواهد داشت.
وزیر نیرو در سفری 2 روزه در استان اردبیل حضور دارد.
بازدید هوایی از سد خدا آفرین و رود خانه ارس ، بازدید از شبکه پایاب خدا آفرین ، بهره برداری از پست 230 کیلو ولت نصیرلو گرمی ، بازدید از سد عمارت و احمد بیگلو ، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب نیر و سد گیوی و دیدار با امام جمعه از جمله برنامه های سفر 2 روزه وزیر نیرو به استان اردبیل است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار