امام جمعه اردبیل:
امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا امروز نتیجه فریبکاری‌ها و حیله‌گری‌های خود را در تضییع حقوق انسان‌ها به نظاره نشسته است و روز به روز در منجلاب ذلت سقوط می‌کند.
کد خبر: ۶۲۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 13 July 2018
به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: خود آمریکایی‌ها به این مساله اذعان دارند که بدون حضور ایران نمی‌توانند در منطقه حضور داشته و یا مدیریت ثبات و امنیت منطقه را برعهده بگیرند در حالی که جمهوری اسلامی ایران لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه است.

وی با اشاره به عهدشکنی‌های مکرر آمریکا در قبال مذاکرات و حتی معاهدات جهانی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها خیلی دوست دارند تا ایران را به پای مذاکره بکشانند اما ما در برجام به تجربه تلخی در این زمینه دست یافتیم و هرگز نمی‌خواهیم چنین نتیجه تلخی را باردیگر تکرار کنیم.

امام جمعه اردبیل به خیانت‌های تاریخی آمریکا در قبال ملت‌های آزادی‌خواه به ویژه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها ثابت کردند که اگر با دست راست ادعای همکاری با ما را داشته باشند با دست چپ به این آرما خیانت می‌کنند و این نهایت خودخواهی و مکر و حیله آنهاست که امروز آمریکائی‌ها را در عرصه بین‌المللی چنین سیاستی به خاک ذلت افکنده است.

عاملی یاوه‌گوئی‌های اخیر ترامپ را نتیجه استیصال آنها از سیاست‌های وحشیگرانه اعلام کرد و گفت: آمریکایی‌ها احساس می‌کردند با خروج از برجام می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را با سناریوی تحریم، فشار و تهدید و جنگ روانی مغلوب و مرعوب کنند اما در این قضیه بازی خورده‌اند.

وی در ادامه به ضرورت نزدیکی و همراهی مسئولان و مدیران با مردم در جلب اعتماد و وثوق آنها اشاره و تصریح کرد: نباید بین مدیران و مسئولان با مردم به عنوان ولی نعمتان این نظام فاصله بیفتد بلکه این همراهی و همدلی می‌تواند زمینه حل مشکلات کشور را فراهم کند.

امام جمعه اردبیل همچنین به سفر خود با همراهی مسئولان استان به مناطق ییلاقی اشاره کرد و گفت: در این سفر اهالی ییلاق‌نشین و عشایر شاهسون خواستار حل مشکلات آب شرب، حوزه بهداشت، مسیرهای مواصلاتی، نصب آنتن‌های مخابراتی و صدا و سیما، پنل‌های خورشیدی و توجه به واگذاری پایاب سد خدافرین و حل مشکلات عشایر حاشیه‌نشین کشت و صنعت مغان شدند.

عاملی از حضور پزشکان متخصص استان در مناطق سنی‌نشین همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارائه خدمات رایگان پزشکی و ویزیت بیماران قدردانی و اظهار کرد: بانی این حرکت در سال‌های اخیر موسسه خیریه ریحانه است که این کار آثار پرخیر و برکتی را نیز به همراه داشته است.

وی همچنین به آغاز ماه ذیقعده و پاسداشت 40 روز عبادت و اطاعت الهی در قالب چله‌نشینی ذیقعده و ذیحجه اشاره کرد و افزود: مومنان باید قدر این ایام پرفضیلت را بدانند و در روزه‌داری و همچنین دعا و نیایش ببیش از گذشته کوشا باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار