میگو گونه‌ای از سخت پوستان آبزی است که بطرز عجیبی در کانال آبیاری کشاورزی اصلاندوز با یک قلاب کوچک صید می شود.
کد خبر: ۶۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 20 July 2015

به گزارش ارس تبار، صید میگو که بیشتر در دریاها یافت می شود وجود این آبزی در کانالهای کشاورزی کمی عجیب بنظر می رسد.اما حدود 12 سال است میگوهای کوچک و بزرگ در این کانال ها به وفور یافت شده و قابل صید هستند.

ماهیگیران اصلاندوزی عصرها برای پرکردن اوقات فراغت و هم برای تامین غذای روزانه خود سری به این آبهای اطراف شهر می زنند و این روش را نوعی سرگرمی در زندگی خود می دانند.

یکی از عادت‌های خوب غذایی که متخصصان تغذیه آن را توصیه می‌کنند، مصرف هفتگی فرآورده‌های دریایی از انواع ماهی گرفته تا میگوست، اما خیلی‌ها می‌گویند میگو کلسترول دارد و باید از خوردن آن اجتناب کرد، اما این باور درست است یا این که حقیقت چیز دیگری است؟ به غیر از این موضوع، عادت به مصرف میگو چه فواید و چه زیان‌هایی دارد؟ میگو ضد فشارخون -سرشار از سلنیوم ضد آلزایمر -ضد کم‌خونی -منبع پروتئین و کلسترول خوب است.

میگوی سرخ یا سوخاری شده، میزان کالری دریافتی را افزایش می‌دهد در حالی که می‌توان با بخارپز کردن این منبع پروتئینی و زدن چاشنی‌ای مانند آب لیموترش تازه به آن، وعده غذایی کم‌کالری و در عین حال مغذی‌ای داشت.

افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز نمی‌خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن 100 گرم میگو، 19 درصد از نیاز به این ماده مغذی تأمین می‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

میگو گونه‌ای از سخت پوستان  آبزی است که در بیشتر آبهای جهان اعم از آب شیرین و آب شور یافت می‌شود. میگو یک منبع غذایی برای موجودات دریایی است. میگوها می توانند رو به عقب شنا کنند .آنها مقاومت بالایی در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارند. مصرف میگو به علت اثر بر روی سیستم گردش خون انسان سالم ارزیابی می‌شود.

اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال استان اردبیل واقع شده و در همسایگی شهر هورادیز کشور جمهوری آذربایجان است.

 

Download Original

]" title="">
Download Original

]" title="">
Download Original

]" title="">
Download Original

]" title="">
Download Original

]" title="">
Download Original

]" title="">
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار