امام جمعه شهر چمران:
امام جمعه شهر چمران گفت: کسانی که مشتاق عمل به گفته‌های ترامپ در مورد مذاکره هستند در اوج خوش‌خیالی و توهم به سر می‌برند.
کد خبر: ۶۳۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 03 August 2018

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر چمران با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله فضل‌الله نوری اظهار کرد: شیخ فضل‌الله نوری الگوی یک روحانی انقلابی دلسوز است که تمام وجودش را برای اسلام فدا کرد.

وی افزود: عزت امروز شیعه مدیون جهاد روحانیت انقلابی و مبارز شیعه است. دیگر مذاهب و ادیان که روحانیت درباری دارند در عمل توفیق و عزت برای ملت نیاوردند. نمونه آن علمای درباری وهابیت و همچنین علمای دیگر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی این روزهای کشور گفت: این همه تروریست اقتصادی این ایام جولان دادند، با آب و نان مردم بازی کردند و موجب سوء استفاده دشمنان انقلاب شدند، مردم انتظار محاکمه علنی، سریع و قاطع دستگاه قضا با آنان را دارند. مردم نامحرم نیستند بلکه صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها به طرح موضوع مذاکره با آمریکا اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی حکیمانه صحبت نمی‌کنند. آیا آمریکای بعد از برجام و خروج از آن برای آنان عبرت نشده؟ مگر برجام مذاکره با آمریکا نبود؟ با مذاکره برجام چه کردند؟ کسانی که مشتاق عمل به گفته‌های ترامپ در مورد مذاکره هستند در اوج خوش‌خیالی و توهم به سر می‌برند.

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: ترامپی که دیروز روزنامه واشنگتن پست در آخرین به روزرسانی دروغ های او می‌گوید خود آمریکا به ترامپ اعتماد ندارد و این شخصیت در ۵۵۸ روز گذشته ۴ هزار و ۲۲۹ بار دروغ گفته، تنها در دو ماه اخیر ۹۷۸ بار دروغ گفته یعنی روزی ۱۶ بار دروغ، حالا ساده‌لوحی است انسان با این بی‌دین و کذاب گفتگو کند.

وی ادامه داد: یک بار در برجام نقدمان را با نسیه آنان حساب کردیم تا اینکه این طور مستکبرانه خارج شدند حالا دیگر چه چیز ملت را می‌خواهند بدهند؟ ملت مقاوم و با بصیرت ایران تا جان در بدن دارد مادامی که آمریکا ذاتش را تغییر ندهد و به استقلال و حقوق و عزت ایران اقرار نکند، شعار مرگ بر آمریکا از دهانش نخواهد افتاد.

هاشمی در ادامه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار موفق با بیان مناسب و پوشش واقعیت‌ها و مطالبات به حق مردمی می‌تواند مسئول را از کرسی بلند کند و بین مردم بیاورد. اگر بیان یک خبرنگار حکیمانه و محترمانه باشد کارساز خواهد بود.

امام جمعه شهر چمران افزود: شهر چمران با داشتن خبرنگاران بومی ظرفیت بسیار خوبی برای رساندن حرف‌ها، مشکلات و مطالبات به حق مردم این منطقه به گوش مسئولان دارد. از مسئولان انتظار می‌رود درکنار این عزیزان باشند و از آنها حمایت کنند.

هاشمی گفت: موضوع دو شیفته شدن درمانگاه خیام که نتیجه تلاش شورای شهر و شبکه بهداشت و درمان بوده که از همت مسئولان کمال تشکر را داریم. ان‌شاءالله این رویه محفوظ و مقدمات تبدیل شدن این درمانگاه به شبانه‌روزی باشد.

خطیب جمعه شهر چمران اضافه کرد: البته بنده بارها موضوع پیگیری مسئولان نسبت به انتفاع کل مردم منطقه به ویژه مردم مستضعف و محروم از بیمارستان صنایع پتروشیمی را خواسته‌ام، ان‌شاءالله این امر نیز با دلسوزی واحساس مسئولیت همه مسئولان امر تحقق پیدا کند.

 

منبع: مهر

برچسب ها: نماز جمعه ، شهر چمران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار