امام جمعه اردکان گفت: عید غدیر عید ولایت و امامت و رهبری است مسئولان با برگزاری جشن‌ و جلسات، موضوع غدیر را به نسل جوان و آحاد مردم معرفی کنند.
کد خبر: ۶۴۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 29 August 2018

حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان ضمن تبریک عیدغدیر گفت: عید غدیرخم ، عید اکمال دین است در روایاتی از امام صادق (ع) نقل شده است که جایگاه عید غدیر نسبت به عید فطر و قربان مثل جایگاه ماه نسبت به ستارگان است در نیمه‌ی ماه ماه چنان نور می‌دهد که ستارگان در کنارش اصلا دیده نمی‌شوند.

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه عید غدیر نزد خداوند منزلت والاتری دارد افزود:این واقعه در اسلام دارای جایگاه والایی است زیرا کامل‌کننده دین اسلام محسوب می‌شود بنابراین اعتقاد به ولایت مسئله مهمی است.

وی افزود: این عید، عید ولایت و امامت و رهبری است و رهبری اسلامی که بیاید و حکومت اسلامی را تشکیل بدهد و بتواند در سایه امامت و ولایت و رهبری الهی مردم را به سعادت برساند.

حجت الاسلام شاکرگفت: ائمه‌ی معصوم (ع) فرمودند: در زمان غیبت به سراغ کسی بروید که شرایط رهبری را داشته باشد دین شناس و اهل تقوا باشد این شرایط را داشته باشد از او اطاعت کنید.

وی افزود: در دوره‌ی غیبت عبادات و طاعات ما در صورتی قبول است که پیرو این، ولی فقیه و رهبر الهی باشیم با پیروی ازامیر المؤمنین و اهل بیت (ع) و با اطاعت از، ولی زمان جانشین امام زمان و اطاعت از دستوراتش بتوانیم در نزد اهل بیت رو سفید باشیم.

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن پیام غدیر زنده نگه داشتن موضوع ولایت و امامت است افزود: با زنده نگه داشتن موضوع ولایت محبت مردم به اهل بیت زیاد می شود و با این اتحاد و مودتی که دارند چنان قدرتی پیدا کنند که دشمنان نتوانند طمع کنند.

توجه آحاد مردم به اهمیت واقعه غدیر
حجت الاسلام شاکر گفت: مسئولان با برگزاری جشن‌ و جلسات موضوع غدیر و آشنایی با امیرالمؤمنین که اهمیت بسیاری زیادی دارد را بین جوانان واحاد مردم ترویج دهند.

و ی گفت: خداوند در سو ره ی مبارک مائده به پیامبر می‌فرماید :اگر این امر را ابلاغ نکنید رسالت را به سرانجام نرساندید همین قسمت آیه شریف کافی است نسبت به اهمیت موضوع ولایت و امامت که اگر پیامبر این کار را انجام ندهد و امیر المؤمنین (ع) را معرفی نکند گویا رسالتش را انجام نداده و زحمت‌های بیست و سه ساله اش نتیجه نمی‌دهد و این اهمیت غدیر است که ما هر چه می‌توانیم در برگزاری جشن‌ها و زنده نگه داشتن در تکریم شعار تلاش و کوشش کنیم تا در نزد امیرالمؤمنین ماجور شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار