دادستان اردبیل تشریح کرد
دادستان اردبیل آخرین وضعیت پرونده های متهمین دریافت رشوه های کلان در تعدادی از دستگاه‌های اداری را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۵۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 12 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌ سیدناصر عتباتی در حاشیه جلسه کمیته حقوقی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: یکی از پرونده‌هایی که از سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفت پرونده شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل بود که به سرانجام رسید و برای بیش از 30 نفر کیفرخواست صادر شده که ارزش سوءاستفاده در این پرونده 52 میلیارد ريال بود.

وی خاطرنشان کرد: در این پرونده 9 نفر از پرسنل رسمی و کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی دخیل بودند که پرونده برای صدور رای به دادگاه رفته و ما به عنوان مدعی‌العموم پیگیر این پرونده هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: با توجه به حساسیت این پرونده رئیس کل دادگستری استان بر روند آن نظارت داشتند.

30 متهم در پرونده جهاد کشاورزی

عتباتی به پرونده تحلفاتی در حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: این پرونده نیز که در آن 30 نفر اغلب پیمانکاران و افراد طرف قرارداد متهم هستند برای صدور رای به دادگاه رفته تا زمینه برگزاری دادگاه و صدور آرا فراهم آید.

وی بیان کرد: در این پرونده تعداد 8 تا 9 نفر از کارمندان حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی دست دارند که متهم به دریافت رشوه هستند.

دست داشتن 2 نفر از اصحاب رسانه در پرونده سوءاستفاده از آگهی‌های دولتی

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به پرونده سوء استفاده از آگهی‌های دولتی اشاره کرد و گفت: این پرونده به عنوان جعل و تحصیل مال از طریق نامشروع مطرح است که در آن دو نفر از اصحاب رسانه نیز به عنوان متهم معرفی شدند که با قرار مجرمیت قرار است پرونده به زودی در دادگاه مطرح شود.

به نوشته ایسنا،‌ عتباتی تصریح کرد: در همه این پرونده‌ها ما تلاش کردیم تا اطلاعات موردنظر را جمع‌آوری و بعد از تکمیل پرونده را به دادگاه برای بررسی و صدور حکم ارسال کنیم.

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده سوء استفاده تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر که موجب تضییع حقوق دولتی و شهر شده است، اظهار کرد: در این پرونده بحث سوء استفاده شخصی مطرح نیست بلکه بی‌تفاوتی و بی‌مبالاتی که منجر به تضییع حقوق عامه شهر شده مطرح مدنظر است.

دادستان اردبیل خاطرنشان کرد: در این پرونده به میزان یک میلیارد تومان سوءاستفاده انجام شده که با گزارش سازمان بازرسی ما به پرونده سوءاستفاده از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر اردبیل وارد شدیم و متولی امر که شهرداری اردبیل است تحت تعقیب کیفری قرار گرفته است.

عتباتی گفت: با صدور کیفرخواست این پرونده به دادگاه رفته ما و منتظر رای دادگاه هستیم.

وی در پایان گفت: ما ضمن توقیف این محصولات و ضرورت عرضه آن به مردم سعی می‌کنیم تا همچنان بر تحولات بازار به دلیل نوسانات قیمت ارز و طلا نظارت داشته باشیم تا اخلالگران بازار اقتصادی فرصت و مجال سوءاستفاده پیدا نکنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار