اکبر اعلمی مطرح کرد
جالب اینجاست که شرکت «فراوران دشت سبز سبلان» در تاریخ ۸۵/۰۱/۱۵ (حدود ۴۰-۳۰ روز پس از واگذاری مجتمع موصوف) تاسیس شده است!!
کد خبر: ۶۵۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 15 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر اعلمی که از زمان واگذاری سئوال برانگیز شرکت کشت و صنعت مغان تاکنون بیشترین حجم گزارشهای مستند و کارشناسی و افشاگری ها را درباره این معامله در فضای مجازی و رسانه ها به رشته تحریر درآورده است، در پست جدید خود نوشت:

در ادامه پست های مرتبط با خصوصی سازی و کشت و صنعت مغان چند روزی بود که تصمیم داشتم یک نمونه از خصوصی سازی هایی را که در جمهوری اسلامی صورت گرفته و می گیرد مورد بررسی قرار دهم تا شاید این بار صدای ما به گوش رهبری و ریاست جمهوری رسیده و از این پس حساسیت بیشتری نسبت به آنچه که تحت عنوان خصوصی سازی صورت می گیرد نشان دهند، تا اینکه در پی افشاگری های صورت گرفته در مورد واگذاری کشت و صنعت و دامپروری مغان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل دستاویز لازم را به راقم داد و اعلام کرد؛ «مجتمع_صنعتی_گوشت_اردبیل که در سال ۸۵ به رقمی کمتر از ۴ میلیارد تومان واگذار شده بود و خریداران تاکنون هیچ رقمی از وجوه متعلق به دولت و بانک ملی را پرداخت نکردند، در حال حاضر ارزشی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پیدا کرده است و ...»!

1-«مجتمع صنعتی گوشت اردبيل» یک شرکت سهامی خاص است که با سرمایه ثبت شده ۲۴.۵۰۰ میلیون ریال منقسم به ۲.۴۵۰.۰۰۰ سهم بانام ده هزار ریالی در تاریخ ۱۳۶۷/۰۷/۲۷ تاسیس شده است.

این مجتمع با ظرفیت کشتار روزانه ۴۰۰۰ راس دام و ۲۵۰ راس دام سنگین در زمینی به «مساحت ۵۰ هکتار» و با زیربنائی در حدود «۴۵۰۰۰ متر مربع» در ۱۴ کیلومتری #اردبیل احداث شده و آدرس دفتر مرکزی آن نیز در تهران، سعادت آباد،  میدان سرو ابتدای سرو غربی،  جنب بانک تجارت ، ساختمان تجارت پلاک ۷۶ ، طبقه ۷ ، واحد ۳۰ واقع شده است.

این شرکت با در اختیار داشتن یکی از مجهزترین مجموعه های فرآوری صنعتی گوشت بهداشتی در کشور، یکی از كشتارگاه هاي بزرگ و مدرن كشور محسوب می شود؛

2-تا قبل از واگذاری «مجتمع صنعتی گوشت اردبيل» به بخش خصوصی، طبق آخرین تغییرات صورت گرفته؛ تعداد ۲۲۳۹۹۹۸ سهم، معادل «۹۱/۴ درصد» از کل سهام شرکت مجتمع صنعتی گوشت اردبیل متعلق به «شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران» و «شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس» و ۸.۵ درصد آن نیز مربوط به «شرکت کشت و صنعت و دامپروری #مغان» بوده است؛

3-در مهرماه سال ۸۴، شرکت خدمات مدیریت #سرمایه_مدار به وکالت از طرف شرکت های «سرمایه گذاری #بانک_ملی ایران» و «شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری #پارس» اعلام کرد که این شرکت را با قیمت پایه نقدی سهام به مبلغ ۲۲.۳۹۹.۹۸۰.۰۰۰ ریال(هر سهم ۱۰.۰۰۰ ریال) در ازای دریافت حداقل ۳۰ درصد از کل مبلغ مورد معامله به صورت نقد همزمان با انجام معامله و ۷۰درصد باقیمانده در ۱۲ قسط مساوی با فواصل سه ماهه با سود تضمین شده سالانه ۱۶ درصد که به موجب ۱۲ فقره چک بانضمام ضمانتنامه بدون قید و شرط بانکی معادل کل مبلغ اقساطی بعلاوه سود متعلقه واگذار می کند. به این ترتیب خریدار باید حداکثر ظرف ۳ سال کل وجه مورد معامله را تسویه میکرد؛

4- مستفاد از بند ۸-۳ ص ۱۲ گزارش حسابرسی بهمند منتهی به سال ۸۹ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس؛ در اوایل اسفند سال ۱۳۸۴(حدود ۴ ماه پس از انتشار آگهی فوق)، بجز ۸.۵ درصد مربوط به «شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان»، بقیه سهام«مجتمع صنعتی گوشت اردبيل» به شرکت «فراوران دشت سبز سبلان» واگذار شده است.

به موجب گزارش فوق دستکم تعداد ۹۲۲۳۵۳ سهم از سهام شرکت «مجتمع صنعتی گوشت اردبيل» در اوایل اسفند سال ۱۳۸۴ بصورت اقساطی به شرکت «فراوران دشت سبز سبلان» واگذار شده است.

نکته جالب و درخور تامل اینجاست که شرکت «فراوران دشت سبز سبلان» در تاریخ ۸۵/۰۱/۱۵ (حدود ۴۰-۳۰ روز پس از واگذاری مجتمع موصوف) تاسیس شده است!!

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
ازتنبلی اردبیلی هامدیران تبریزی سوءاستفاده میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
سهامداراصلی مجتمع بزرگ گوشت اردبیل که انراباقیمت بسیارپایین گرفته بوداقای ...نماینده اسبق تبریز است. وقتی رییس ...شداونوبه دوستانش سپرد.
حالا چه بلایی سرمجتمع عظیم کشت وصنعت مغان میاد معلوم هست؟!
طرفداران مجتمع گوشت اردبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
با سلام . حالا این وسط آقای اعلمی نماینده اسبق تبریز بدنبال چه منافعی هست خدا اعلمه ؟!!!!
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
خطابم به کامنت طرفداران گوشت اردبیل است:
قطع و یقین بدانید که در پی افشای چهره دزدهایی مثل شما و آنهایی است که شما سنگشان را به سینه می زنید در غیر این صورت او هم می توانست با سکوت خود و یا هم سفره شدن با دوستانتان ره صدساله را یکشبه بپیماید.
خطابم به حسین نماها ست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
عاقبت سیه رو شود هر که در او غش باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
لبته اقای اعلمی معرف حضور اکثریت هستن . همون فردی که بلدن سیلی به گوش دیگران بزنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
آخه آقای اعلمی چقدر شانتاژ گری و دسیسه و توطئه ،بر علیه دیگران افترا نزنید .از خدا بترسید. خداوند بهترین حکم دهنده و مجازات کننده است . بیشتر از این در این ماه عزیزبه دیگران افترا نزنید.افرادی که کلامشون بوی نیرنگ و دروغ میدهد بالاخره دستشون رومیشه و رسوا عالم میشن.مراقب تهمت هاتون باشید.
دروغگو دشمن خداست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
با توجهه به مطالب خواننده شده .موضوع نشانگر این مطلب هست که آقای اعلمی که این افشاگری میکنه فقط جنبه این رو داره که در سال
آینده جا وجایگاهی در دولت آینده برای خودش فراهم کنه .و تمامی تلاشش برای بد جلوه دادن همکار قدیمی خود در دوران همکاری با شخص مذکور هستش .ایشون از همان گذشته کاملا رغیب شخص مورد نظر بود و حسادت تمام وجود ایشون از قدیم گرفته . از سر کینه و غرض ورزی اتش دوزخ را برای خودتون نخرید. .خدا کمکتون کنه اقای اعلمی .ذهن مردم بیچاره و زجر کشیده رو توی این وضعیت گرانی ونابسامانی اقتصادی با این حرف ها درگیر نکنید .
پویان شهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اگه این کامنت های اهانت آمیز رو اطرافیان اون نماینده ی مشکوک الحال ننوشته بودن اسم و رسم نویسنده الان درج شده بود و نیازی هم به فحاشی نبود!
در ضمن دادستانی کل کشور و وزارت اقتصاد ته و توی این مساله رو در آوردن که اتفاقا هر دو سازمان از نظر سیاسی در جبهه ی مقابل آقای اعلمی هستن!
برای لاپوشونی این یک مورد کار سختی در پیش دارین!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار