موضوع جلسه ای که خبرساز شد!
فرماندار مشگین شهر از نماینده این شهرستان به خاطر زحمات و تلاش هایش در مسیر الحاق مشگین شهر به محدوده منطقه آزاد اردبیل تقدیر و تشکر کرد!
کد خبر: ۶۵۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 17 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل، پیش بینی های چندی پیش که طرح منطقه آزاد اردبیل و اختلاف نظرهای نمایندگان استان در خصوص محدوده و نقشه منطقه آزاد، آغاز تنش های جدی میان آنان خواهد بود، این روزها متاسفانه تحقق عینی پیدا کرده و تنش های لفظی و اتهام زنی های ناتمام برخی نمایندگان استان علیه یکدیگر در فضای رسانه ای دامنه دار و شدت یافته است.

به طوری که در تازه ترین اقدام غیرمنتظره و به زعم خود تلافی جویانه تعدادی از نمایندگان شمال استان اردبیل و منجمله نماینده حوزه انتخابیه مشگین شهر که حذف بخشهایی از حوزه انتخابیه خود از نقشه منطقه آزاد را ناشی از عملکرد به گفته خودمحور، تحقیر و تحکم آمیز و تبعیض گونه نمایندگان مرکز استان اردبیل می دانند، با همراه کردن تعدادی از نمایندگان استان آذربایجان شرقی (گرمی ، اهر ، پارس آباد ، بیله سوار و هوراند) طرح استان جدیدالتاسیس آذربایجان شمالی به مرکزیت اهر را پیش کشیدند.

ولی ملکی، نماینده مردم مشگین شهر در نشست خبری اخیر خود با رسانه ها در توجیه و واکنش به فشار روبه تزاید افکار عمومی درباره حذف حوزه انتخابیه مشگین شهر از نقشه منطقه آزاد در اظهارنظری عجیب گفت: اجازه ندادیم برخی مناطق به منطقه آزاد الحاق شود چون قرار گرفتن این مناطق همچون نمین(حوزه انتخابیه نمایندگان مرکز استان) در منطقه آزاد، اجحاف در حق مناطق دیگر بود که برخی نمایندگان بدون اجماع سایر نمایندگان استان قصد داشتند آن را تصویب کنند!

ملکی که به دنبال حذف مشگین شهر و منجمله منطقه ارشق که به دلیل محرومیت و پتانسیل بالقوه، استحقاق پیوستن به محدوده منطقه آزاد اردبیل را بیش از سایر مناطق داشت و عملکردش از این منظر طی هفته های اخیر مورد انتقاد گسترده و پردامنه قرار گرفته است، مدعی شد که در سفر پیش روی رئیس جمهوری به اردبیل که گفته می شود مهر یا آبان ماه جاری انجام خواهد شد، الحاق حوزه انتخابیه خود به منطقه آزاد را جزو مطالبات اصلی خود مطرح خواهد کرد.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/6/26/408732_443.jpg

بر پایه این گزارش، نماینده مشگین شهر برای کاستن از فشارهای افکار عمومی، کارشناسان و منتقدین در سفری یک روزه و آنچه که از آن بررسی مشکلات مردم ارشق عنوان شد، شنبه 24 شهریور به همراه اکبر صمدی فرماندار مشگین شهر در جمع اهالی این منطقه و در مسجد جامع شهر رضی حاضر شد تا گزارشی از تصویب منطقه آزاد به مردم ارائه کند!

آنچه که در این روزها در فضای مجازی دست به دست شد، انتخاب موضوع دیدار عمومی نماینده مشگین شهر با مردم  ارشق با عنوان«نشست تشریح راه اندازی منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی بخش ارشق» بود،به طوری که کاربران با تردید و تعجب این پرسش را مطرح می کردند که مگر "ارشق" در محدوده منطقه آزاد واقع شده که نماینده مجلس بخواهد آن را برای مردم تشریح کند!؟

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/6/26/408731_417.jpg

جالب تر این که اکبر صمدی فرماندار مشگین شهر در این دیدار مردمی که ولی ملکی هم حضور داشت در سخنانی و در حضور مردم از نماینده مشگین شهر به خاطر زحمات و تلاش هایش در مسیر الحاق مشگین شهر به محدوده منطقه آزاد اردبیل تشکر کرد!

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
متاسفانه ...دنبال عوامفریبی است و ... نیز بدتر از او
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
مشگین منطقه ویژه شده نه منطقه ازاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
ازحفظ ابرویش هست
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
ببینید بقیه جاها که شدن چی گیرشون میاد بعد شاکی بشین. تو این استان که همه با هم مشکل دارن و خلا مدیریتی بیداد میکنه طلا هم استخراج کنن باز عقبن.
قنبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
فقط ازهم تشکر میکنیم باهزینهای گزاف به بیتالمال ولی دردرامدمردم وراحتی آنها کاری انجام نشده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
اختلاف بین نمایندگان ومسولان استان باعث زایل شدن حق ابه ارس"دورشدن اردبیل ازکریدور"غارت اموال کشت وصنعت خواهدشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار