رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ساخت 16 سردخانه و چند انبار در این استان با هدف افزایش ظرفیت ذخیره محصولات کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 21 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل، خلیل نیکشاد در جلسه بررسی راهکارهای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان گفت: ظرفیت سردخانه های در حال اجرا در استان 90 هزار تن و ظرفیت انبارهای ذخیره محصولات کشاورزی نیز 40 هزار تن می باشد.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از 150 هزار تن مواد خام کشاورزی جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی شود و از این طریق زمینه اشتغال 350 نفر به صورت مستقیم فراهم شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین با اشاره به افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی به میزان 1.5 میلیون تن به دلیل اجرای اراضی پایاب سد خدا آفرین در منطقه مغان نیز افزود: برای نگهداری و جلوگیری از فساد محصولات تولیدی جواز تاسیس پنج سیلوی ذخیره غلات به ظرفیت 300 هزار تن در پایاب این سد داده شده است.

به گفته وی ، با اجرای سیاست های اصلاح الگوی کشت همه ساله به میزان تولید دانه های روغنی در استان افزوده می شود و احداث کارخانه روغنی کشی گیاهی به ظرفیت 20 هزار تن مراحل قانونی خود را طی می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار