نماینده دومای روسیه:
کنستانتین زاتولین، معاون کمیته امور اتحادیه دولت های مشترک المنافع در دومای روسیه فروپاشی آذربایجان را در صورت از سرگیری جنگ قره باغ محتمل دانست!
کد خبر: ۶۶۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 07 October 2018
به گزارش تابناک اردبیل، آران به نقل از خبرگزاری ترند نوشت: طاهر کریملو، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات عضو دومای روسیه اظهار داشت:« در صورت لزوم، باید موضع گیری زاتولین در دومای روسیه بررسی شود. وظیفه زاتولین، تنظیم مناسبات روسیه با اتحادیه دولت های مشترک المنافع است. این شخص باید برای بهبود مناسبات روسیه با دولت های مشترک المنافع باید تلاش کند و نباید افتراء بزند.»
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان گفت : « موضع زاتولین، موضع رسمی روسیه را بازتاب نمی دهد. اما، سخنان زاتولین ممکن است موجب شکل گیری برخی افکار شود. روشن است که او به ارامنه نزدیک است. این شخص همواره در وضعیت وابستگی به لابی ارمنی قرار دارد. به همین علت نیز همواره به جمهوری آذربایجان بهتان می زند. تلاش او برای برهم زدن مناسبات روسیه و جمهوری آذربایجان قابل قبول نیست. باید با این مساله بطور جدی برخورد شود. او فردی صاحب منصب است. باید سفارت جمهوری آذربایجان در مسکو و وزارت امور خارجه باید این مساله را در دوما مطرح کنند.»
همچنین، چنگیز غنی زاده، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان گفت : « طبعا ما نمی توانیم سخنان زاتولین را موضع روسیه بدانیم. زاتولین استدلال می کند که اگر جنگ در قره باغ کوهستانی شعله ور شود، به فروپاشی جمهوری آذربایجان منجر خواهد شد. او همچنین ادعا کرده است که سیاست جمهوری آذربایجان با اسناد حقوقی موجود منطبق نیست. طبیعتا ما این را محکوم می کنیم.»
چنگیز غنی زاده افزود : « زاتولین بر “انتخابات مجلس” جدایی طلبان در قره باغ نظارت کرده بود و جمهوری آذربایجان نام او را در فهرست عناصر نامطلوب درج کرده است.»
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
آذربایجان،سنی بیگانه لر دیلدن سالابیلمز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار