شهردار اردبیل اعلام کرد؛
شهردار اردبیل از انجام فعالیت‌های شبانه‌روزی عمرانی در محدوده میدان تاریخی عالی‌قاپو و اتمام پیاده‌راه بقعه شیخ‌صفی‎الدین اردبیلی تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 17 November 2018
پیاده‌راه شیخ‌صفی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

حمید لطف‌اللهیان تصریح کرد: یکی از عناصر باارزش تاریخی و فرهنگی کشور خاندان صفویه و بنای بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی بوده که به عنوان اثر جهانی نیز ثبت شده است، به همین دلیل تمامی اقداماتی که در خصوص معرفی این بقعه انجام می‌شود به برخورداری از نگاهی در طراز جهانی نیاز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با انجام مطالعات مورد نظر شایسته نبود که بقعه و مکان تاریخی به این عظمت تنها مقبره و موزه ساده‌ای باشد؛ افزود: به دلیل مسافرت متعدد گردشگران داخلی و خارجی به بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و در ادامه آشنایی با پیشینیه و فرهنگی غنی اردبیلی‌ها لازم بود که این مجموعه به مکانی فاخر تبدیل شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: با برگزاری جلسات و پژوهش‌های متعدد، در بخش‌های ترافیکی، تاریخی و فرهنگی به این نتیجه رسیدیم تا محور مربوط به پیاده‌راه تبدیل شود و تداوم چنین فعالیت‌های عمرانی در معرفی بقعه شیخ‌صفی به  جهانیان گامی ارزشمند تلقی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سالیان گذشته در ساماندهی مجموعه بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی طرح‌های مختلفی از سوی شهرداری اردبیل در نظر گرفته شده بود که از آن جمله می‌توان به ساماندهی پیاده‌راه پشت بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی موسوم به شهیدگاه اشاره کرد.

لطف‌اللهیان افزود: در محور اصلی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از مسیر میدان عالی‌قاپو به سمت چهارراه امام، المان‌ها و علایمی که پیشینیه بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی است، نصب خواهد شد و خوشبختانه شرایط آب و هوایی نیز فعلا اجازه پیگیری کارهای عمرانی در استان را داده است.

وی یادآور شد: به دلیل حضور گردشگران متعدد در ایام تابستان امکان پیشبرد برنامه‌های عمرانی در این مکان میسر نبود و در ادامه مصادف شدن با ایام محرم و عزاداری‌هایی که به صورت سنتی در مسیر میدان عالی‌قاپو انجام می‌شد، پیگیری اقدامات عمرانی را به اواسط مهرماه موکول کرد.

شهردار اردبیل از انجام فعالیت‌های شبانه‌روزی در مسیر میدان عالی‌قاپو و اتمام طرح‌های مورد نظر تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: اردبیل نیازمند افزایش زیرساخت‌های ورزش همگانی به مانند  پیاده‌روی بوده و در راستای توجه بیشتر به ورزش شکل‌گیری پیاده‌راه‌های مختلف در منطقه رنگ و بوی جدی به خود خواهد گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار