هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، فردا یکشنبه ۲۷ آبان برگزار می‌شود.

 به گزارش الف این انتخابات به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی e-rasaneh.ir از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ برگزار می‌شود.

نمایندگانی از پلیس فتا، مرکز ماهر وزارت ارتباطات و سازمان بازرسی کل کشور برای افزایش ضریب امنیتی انتخابات و مراقبت از هرگونه اختلال در روند برگزاری الکترونیکی انتخابات حضور خواهند داشت .

نتایج انتخابات پس از اتمام رای‌گیری و تایید کمیته سه نفره ناظر بر انتخابات متشکل از نمایندگان قوای سه‌گانه اعلام می شود.

گفتنی است  استفاده از vpn مانع عملیات رای دهی خواهد بود.

با توجه به تبصره 2 ماده 35 آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات هر مدیرمسئول حتی اگر مدیرمسئولی چند نشریه را به عهده داشته باشد تنها یک رای خواهد داشت.

 ۱۶۷ نفر برای این انتخابات ثبت نام کرده اند .  در صورت تمایل به انصراف تا یکساعت قبل از شروع انتخابات (ساعت ۹ صبح یکشنبه ۲۷ آبان) فرصت دارند با استفاده از حساب کاربری خود و به صورت الکترونیک، انصراف خود را از نامزدی اعلام نمایند.

مدیران مسئولی، که رمزکاربری خود را فراموش کرده باشد می تواند با انتخاب گزینه "رمز عبور خود را فراموش کرده ام" در سامانه جامع رسانه‌های کشور از طریق پیامک یا ایمیل، رمز عبور جدید خود را دریافت نماید. همچنین در صورت مواجهه با اشکال فنی در اتصال به سامانه؛ می تواند تا پایان زمان رای گیری، موضوع را با شماره تلفن های ۸۴۰۹۵۱۱۷ و ۸۴۰۹۵۱۱۶ به کمیته فنی اطلاع دهند تا پس از بررسی ، نسبت به حل مشکل اقدام شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیران مسئول رسانه‌ها برای حضور حداکثری در هفدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات دعوت کرد.

چه کسانی حق رای دارند 

مطابق آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات صرفا رسانه هایی که دارای «نظم در انتشار» هستند واجد شرایط رای دهی تلقی می شوند. احراز «نظم در انتشار» به شیوه زیر صورت می گیرد.


الف) مدیرمسئول نشریه مکتوب در صورتی که «نظم در انتشار» آن حداقل 50 درصد باشد.


ب) مدیرمسئول نشریه الکترونیکی برخط در صورتی که به طور مستمر به روز رسانی شود.


ج) مدیرمسئول نشریه الکترونیکی غیر برخط در صورتی که PDF آخرین شماره خود را به دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات به نشانی heyatnezarat@e-rasaneh.ir ارسال کرده باشد.

۲- مدیران مسئول می توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانه های کشور، از واجد شرایط بودن خود برای رای دهی اطمینان حاصل کنند و در صورت مغایرت، با تلفن 84095186 (برای نشریات مکتوب) و 84095248 (برای نشریات الکترونیکی) تماس حاصل فرمایند.

۳- بر اساس تبصره 2 آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، هر مدیر مسئول حتی اگر مدیر مسئول بیش از یک رسانه باشد، دارای یک حق رای خواهد بود.

۴-رسانه هایی که در سامانه جامع رسانه های کشور ، تقاضای تغییر مدیرمسئول داده اند و هنوز به تصویب هیات نظارت نرسیده، امکان رای دهی ندارند

۵- نامزدها صرفا تا پایان وقت اداری روز 26‏/8‏/97 می توانند از نامزدی در انتخابات انصراف دهند.

۶-شرکت در انتخابات فقط با IP های داخلی میسر می باشد و استفاده از vpn مانع عملیات رای دهی خواهد بود.

۷- رای گیری از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر روز یکشنبه مورخ 27‏/08‏/1397 در سامانه جامع رسانه های کشور به نشانی الکترونیکی « ‏e-rasaneh.ir» صورت می گیرد

۸-چنانچه مدیرمسئولی، رمزکاربری خود را فراموش کرده باشد یا اشکال فنی در اتصال به سامانه پیدا کند؛ می تواند تا پایان زمان رای گیری، موضوع را با شماره تلفن 84095117 به کمیته فنی اطلاع دهند تا پس از  بررسی ، نسبت به حل مشکل اقدام شود.

بر اساس اظهارات دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات  تعداد نهایی واجدان شرایط، صبح روز یکشنبه اعلام می شود، و چنانچه نصف بعلاوه یک از تعداد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کنند، نیازی به مرحله دوم انتخابات (14 روز بعد) نیست. در این حالت، فرد منتخب هم باید اکثریت مطلق آراء (نصف بعلاوه یک) را از آن خود کرده باشد و گرنه به مرحله دوم (14 روز بعد) موکول می شود.      

انصراف مدیرعامل خبرگزاری فارس از حضور در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات
 
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل خبرگزاری فارس از حضور در انتخابات نمایندگان مدیرمسئول در هیات نظارت بر مطبوعات انصراف داد.

پیام تیرانداز در توضیح دلیل انصراف خود، اعلام کرد که با توجه به ثبت نام افراد شایسته‌تر، حضور خود را ضروری نمی‌داند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اعلام کناره‌گیری خود به دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات و ضمن تشکر از دست‌اندرکاران انتخابات، ابراز امیدواری کرد در این دوره، بهترین انتخاب صورت گیرد.

حسین انتظامی: بین همه مسئولیت‌ها و مشاغلی که تاکنون داشته‌ام هیچ‌یک گرامی‌تر از نمایندگی مدیران مسئول نبوده است

حسین انتظامی که شش دوره به عنوان نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شده و نامزد این دوره نیز می‌باشد  پیش از این  در سخنانی، با تشریح برخی معضلات مطبوعات در کشور، می‌گوید : بین همه مسئولیت‌ها و مشاغلی که تاکنون داشته‌ام هیچ‌یک برایم گرامی‌تر از نمایندگی مدیران مسئول نبوده است؛ زیرا برگزیده یکی از نخبه‌ترین قشرها بودن و نمایندگی آنان را داشتن افتخار کمی نیست. مضافا آن‌که هر نوع نمایندگی مدنی، برتر از مسئولیت‌های دولتی است.

حسن کربلایی هم اعلام انصراف کرد 

حسن کربلایی مدیر خبرگزاری آنا که خود را برای انتخابات نماینده  مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات  نامزد کرده بود اعلام انصراف کرد .