رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر امور خارجه فرانسه، درپارک پردیسان تهران دیدار و درباره روابط دوجانبه از جمله در زمینه تغییرات آب و هوایی و محیط زیست گفتگو کردند. فابیوس در این دیدار از احترام ایرانیان تجلیل کرد.
کد خبر: ۶۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 30 July 2015
 به گزارش تابناک یزد، خبرگزاری صدا وسیما، پس از این دیدار ابتکار دیروز چهارشنبه، در جمع خبرنگاران از تشکیل اجلاس جهانی آب و هوا با حضور همه کشورها با عنوان «کاپو 21» در فرانسه و به ریاست وزیر امور خارجه این کشور خبر داد.

وی افزود: متأسفانه تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین و همچنین تاثیر مخرب گازهای گلخانه‌ای افزایش یافته و باعث تخریب محیط زیست شده است که این مسئله اهمیت همکاری همه کشورها را در خصوص مسائل زیست محیطی نشان می‌دهد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: در این نشست مشترک درباره راه‌های حذف گرد و غبار و از بین بردن منشأ آن نیز صحبت و مقرر شد در اینده نزدیک به صورت گسترده تر گفتگوها را ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: چند هفته قبل با خانم ابتکار در فرانسه دیداری داشتیم که حضور بنده در ایران به معنای بازدید پس دادن از آن دیدار است. ما طبیعتاً با ایران در موضوعات محیط زیستی همکاری‌های خوبی می‌توانیم داشته باشیم و امروز هم در این باره با یکدیگر صحبت کردیم.


وی با اشاره به اجلاس «کاپو21» که به میزبانی فرانسه و با هدف جلوگیری از افزایش دمای زمین و ایجاد گازهای گلخانه‌ای برگزار خواهد شد، گفت: گرم شدن زمین آثار بسیار مخربی در جهان به همراه دارد که این آثار همه کشورها از جمله ایران و فرانسه را در بر می‌گیرد.

فابیوس گفت: پیش از این اجلاس، یک کنفرانس پیش تدارکاتی در نظر گرفته‌ایم که با حضور 50 وزیر محیط زیستی از 50 کشور برگزار می‌شود که ما از ایران هم در این زمینه دعوت کرده ایم.

فابیوس در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهید سفر خود را تا این لحظه خلاصه کنید؟ گفت: پس از 17 سال نخستین بار است که وزیر امور خارجه فرانسه به ایران سفر می‌کند که این نشان دهنده اهمیت این سفر و موضوعات مطرح شده در آن است و به طور قطع تحقق توافق هسته‌ای یکی از علت‌های این سفر و زمینه‌ ساز انجام آن بوده است.

فابیوس گفت: من سفرم را به طور کلی در دو کلمه خلاصه می‌کنم، ابتدا احترام و در مقام دوم از سر گیری ارتباط.

  نشست خبری مشترک فابیوس و ابتکار

نشست خبری مشترک فابیوس و ابتکار

نشست خبری مشترک فابیوس و ابتکار

نشست خبری مشترک فابیوس و ابتکار

نشست خبری مشترک فابیوس و ابتکار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار