مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در سالجاری میزان بارش ها در استان نسبت به سال قبل 50درصد کاهش داشته و نگرانی های بیشتری را برای کشاورزان بوجود آورده است.
کد خبر: ۶۹۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 17 December 2018

اصغر سلیمان زاده افزود: این موضوع وضعیت بحرانی آب را در سطح استان دوچندان کرده و باید در بخش های مختلف برای صرفه جویی مصرف آب اقدامات مناسب بعمل آید.

وی با بیان اینکه تاکنون در زمینه آب شرب شهرها مشکلی بوجود نیامده است افزود: روند کاهش بارش ها در سالجاری باعث می شود به فکر انتقال فراحوزه ای آب باشیم.

وی مشارکت همگانی در حفاظت و حراست از منابع آبی را خواستار شد و گفت: کمبود آب گریبانگیر بیشتر مردم کشور شده که با رعایت الگوی مصرف در بخش های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت می توان از این چالش عبور کرد.

سلیمان زاده بیان کرد: در اثر بی دقتی بالغ بر 11 میلیارد مترمکعب از آب های زیرزمینی کشور در گذشته از بین رفته است که برای جبران آن باید از منابع آب حفاظت کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اجرای پروژه های بزرگ بخش آب از محل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: بیشتر پروژه های بخش آب استان تا سال آینده به نتیجه می رسند و با بهره برداری از آنها تحول بزرگی در استان ایجاد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار