ريیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان:
ريیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان يزد با اشاره به برخي مشكلات در مورد انتخاب و معرفي امام جمعه جديد بخش نير شهرستان تفت، از معرفي حجت السلام دهقان‌پور به عنوان امام جمعه جديد در جمعه همين هفته خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 02 August 2015
به گزارش تابناک یزد حجت الااسلام " رضا شريفي" در حضور آیت‌الله "محمدرضا ناصری" در خصوص تاخير در معرفي امام جمعه نير اظهار كرد: امام جمعه پيشين به دليل پاره‌اي از مشكلات از مجموع 54 نماز جمعه اين بخش تنها موفق به حضور 17 نماز شده بود لذا خواستار كناره‌گيري بود لذا برخي افراد براي جايگزيني انتخاب شدند كه به دليل يكسري اختلافات مردم محلي، انتخاب امام جمعه جديد كمي به تاخير افتاد.

وي با اشاره به انتخاب اين  مسائل امام جمعه جديد ي كه براي حضور  حضور مسائل پسش در مورد اظهار كرد: داشت: 25 ستاد نماز جمعه در استان یزد وجود دارد که حدود 2 هزار نفر در این ستادها، مشغول خدمت به نمازگزاران هستند.

وي ادامه داد: اخيراً امام جمعه این بخش انتخاب شده اما مسئولان امنيتي، مسئولان  نیر و شهرستان تفت برای آماده شدن شرایط برای معرفی ايشان خواستار تامل بيشتري شدند ولي قطعاً این هفته امام جمعه نیر معرفی می‌شود.

شريفي با اشاره به برپايي نماز جمعه در 25 محل استان يزد، گفت: اين آيين توسط 25 امام جمعه و نيز 50 نفر امام جمعه موقت داير است.

وي همچنين با اشاره به فعاليت 25 ستاد‌هاي نماز جمعه در استان از فعاليت دو هزار نفر در اين ستادها به صورت افتخاري خبر داد.

به گفته وي، در حال حاضر بخش‌هاي خرانق، رستاق، مهدی‌آباد بهادران و نصرآباد نيز خواستار برپايي نماز جمعه هستند كه موضوع از طريق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در حال بررسی است و در صورت احراز شرايط مجوز آن صادر مي‌شود.

ريیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تصریح کرد: در سال گذشته نيز پس از هشت سال پيگيري، كجوز برپايي نماز جمعه در بخش بهمن ابرکوه صادر و امام جمعه اين بخش معرفي شد.

شريفي در پايان نيز با اشاره به فعاليت‌هاي دفتر استهلال استان در اين شورا، گفت: چهار گروه رسمی استهلال هر ماهه هلال ماه جديد را بررسي و گزارش آن را به دفتر مقام معظم رهبری منعکس می‌‌كنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار