شبکه خبری فرانس ۲۴ در پوشش خبری سفر منطقه ای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به لبنان و سوریه اعلام کرد از زمان امضای توافقنامه هسته ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک ، برای نخستین بار است وی سفر منطقه ای انجام می دهد.
کد خبر: ۷۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 12 August 2015
شبکه خبری فرانس ۲۴ در پوشش خبری سفر منطقه ای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به لبنان و سوریه اعلام کرد از زمان امضای توافقنامه هسته ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک، برای نخستین بار است وی سفر منطقه ای انجام می دهد.

به گزارش تابناک یزد، شبکه خبری فرانس 24 در پردازش سفر منطقه ای ظریف، اعلام کرد رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با طرحی برای برون رفت از بحران سوریه وارد این کشور خواهد شد.

نقشه راهی که ایران برای بحران سوریه ارائه کرده قرار است در هفته آینده در اختیار سازمان ملل قرار گیرد. از همین رو ؛ تهران قبل از آنکه این نقشه راه تسلیم سازمان ملل کند باید با عوامل اصلی منطقه ای درگیر در این طرح گفتگو کند.
اینکه محمد جواد ظریف لبنان را برای مقصد نخست سفر خود انتخاب می کند خیلی مهم است. چون لبنان به علت وجود جنبش حزب الله لبنان در آن؛ متحد راهبردی ایران در منطقه است.

بر اساس این طرح یا نقشه راه؛ باید بلافاصله آتش بس در سوریه برقرار شود. بعد دولت وحدت ملی در این کشور تشکیل شود و آنگاه انتخابات ریاست جمهوری سوریه برگزار شود. انتخاباتی که تحت نظارت مجامع بین المللی باشد.

بر اساس گزارش شبکه خبری فرانس 24 آخرین سفر وزیر امور خارجه ایران به منطقه به ژانویه سال 2013 بر می گردد. اکنون نیز که رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به کشورهای لبنان و سوریه سفر می کند جنبه نمادین دارد. چون نخستین سفر رسمی محمد جواد ظریف بعد از توافقنامه هسته ای به کشورهای منطقه است.
از این گذشته؛ وی چند روز پیش ابراز امیدواری کرد که ایران بتواند روابط تنگاتنگی با همسایگان خود برقرار کند. یک مقام ایرانی نیز در گفتگو با یکی از روزنامه های لبنانی در چند روز پیش گفته بود ثبات و امنیت لبنان برای جمهوری اسلامی ایران دراولویت قرار دارد.


شبکه خبر


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار