بر اساس سامانه شفافیت
اسامی دریافت‌کنندگان وام یارانه‌دار اشتغال پایدار روستایی و عشایری و دریافت کنندگان وام مشاغل خانگی استان اردبیل در سامانه شفافیت منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 20 August 2020

به گزارش تابناک اردبیل،‌ قاسم رحیمی، انتشار اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات یارانه‌دار در سامانه شفافیت را در راستای رعایت شرایط فراگیر و عادلانه و به دور از تبعیض‌ برای عموم مردم عنوان کرد و گفت: با این کار، رصد میزان شفافیت در پرداخت تسهیلات به دور از هرگونه فساد ممکن شده است.

در این باره بخوانید
آمار عجیب وغریب در لیست وام‌های اشتغال استان اردبیل

وی بیان کرد: کلیه اطلاعات دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و نیز تسهیلات مشاغل خانگی بالای ۵۰ میلیون ریال در سامانه https://shafaf.mcls.gov.ir قابل رویت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: فعالیت شفاف با نظارت مردمی و رسانه‌ای مدیران را یکی از موارد مورد پیگیری توسط شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که تحقق این هدف علاوه بر افزایش بهره‌وری و بازدهی کاری، زمینه فساد مختلف اداری و مدیریتی را نیز از میان بر می‌دارد.

وی افزود: امروزه سرعت انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به عنوان یک راهکار پیشگیرانه جهانی مبارزه با فساد باید مورد توجه قرار گیرد تا همه مردم بتوانند از امکانات ملی به صورت یکسان برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد بایستی همه قوا پای کار باشند، اظهار کرد: بروز فسادهای مالی منشا شکاف در پیکره جامعه خواهد بود و به همین علت لازم است که راهکارهای مقابله با آن مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل همچنین گفت: فساد امروزه دیگر به صورت کامل متوجه مدیران دولتی نیست و رشوه و سوء استفاده از موقعیت‌های شغلی برای نفع شخصی نیز در قالب فساد قرار می‌گیرد و مبارزه با این پدیده‌های زشت هم عزم همگانی می‌طلبد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت هوشمند و رصد بهنگام و دائمی و اجرای قانون ارتقای سلامت نظام اداری افزود: نظارت مردمی و آزادی رسانه‌ای یکی از ابزارهای مهم در مبارزه با فساد در کنار سایر ساختارهای نظارتی موجود است.

رحیمی، فراهم آمدن حق نظارت عمومی و اقدامات پیشگیرانه در حوزه فساد اداری و استفاده از مشارکت مردم در فرایند مقابله با فساد، تقویت وجدان کاری و حذف رانت‌خواری در کنار انضباط اجتماعی و فرهنگ خود کنترلی و عملیاتی‌سازی برنامه ارتقای سلامت نظام اداری از دیگر راهکارهای مقابله با فساد دانست.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار