معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اکثر پروژه‌های راکد و نیمه‌تعطیل عمرانی استان اردبیل که تعدادشان بیش از دو هزار پروژه بوده، فعال شدند.
کد خبر: ۹۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵ 09 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی آذرنژاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های عمرانی در اردبیل اظهار کرد: اولویت اول ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که به صورت راکد از سال‌های گذشته باقی مانده و در مطالعاتی که روی این پروژه‌ها داشتیم، متوجه شدیم که زمان اجرای این پروژه‌ها خیلی طولانی است که علت آن نیز تخصیص کم اعتبارات در گذشته و ارزیابی نشدن دقیق منابع اعتباری پروژه‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم هر پروژه‌ای که تعریف می‌شود باید بیشتر از نصف بودجه آن برای سال اول تأمین شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل عنوان کرد: بهره‌وری به این معنا نیست که ما پنج مدرسه را در عرض چهار سال بسازیم بلکه به این معناست که ما باید دو تا مدرسه را شروع کنیم و به بهره‌برداری رسانده و بقیه را آغاز کنیم.

آذرنژاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در فعالیت‌های عمرانی شهر نباید طرح تفصیلی کنار گذاشته شده و شهرداری‌ها بیشتر به تراکم‌ فروشی روی آورند.

وی ضرورت رعایت ضوابط طرح تفصیلی را یادآور شد و بیان کرد: یک سری پروژه‌های اساسی در استان اردبیل وجود دارد که به شکل کامل خوابیده‌اند که علت عمده آن نیز عدم رغبت سرمایه‌گذار برای تکمیل پروژه خودشان است.

آذرنژاد اضافه کرد: ما سعی کردیم تا بیش از دو هزار و 86 پروژه نیمه‌تمام راکد و غیر فعال را در استان شناسایی و با برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی نسبت به فعال کردن این پروژه‌ها برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل صحیح به انجام برسد.

وی ادامه داد: امسال پول پرداختی به حساب دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزایش چشمگیری داشته و در کنار آن تخصیص سال قبل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 13 برابر بیشتر شده و این به فعال شدن پروژه‌ها کمک کرده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ‌با توجه به حساسیتی که به اجرای کیفی پروژه‌هاست ما قصد نظارت و ارزیابی دقیق کیفیت پروژه‌ها را داریم و در صدد ایجاد پروژه‌های جدید در سطح استان نیستیم

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار