در مراسمی از زحمات و تلاش های دکتر صابر جباری قدردانی و دکتر سعید محمد دوست به عنوان مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی معرفی شد.
کد خبر: ۹۲۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 15 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور دراین مراسم گفت: اکنون بسیج جامعه پزشکی به عنوان اصلی‌ترین یاور وزارت بهداشت که در خط مقدم مبارزه با کرونا است در حال اجرای این طرح با برکت است و نهادهای دیگری همچون هلال احمر، شبکه خیرین و نهادهای مردمی خدمات محور و سلامت پایه نیز در آن مشارکت دارند.
دکتر مجید احمدی افزود: طرح جهادی و سلامت حاج قاسم سلیمانی یکی از عینی‌ترین و عملی‌ترین طرح‌هایی است که در سال های اخیر با رویکرد بالا بردن مشارکت عمومی مردم در نظام سلامت، توسعه شبکه داوطلبین مردمی و کاهش هزینه های چشمگیر و سنگین درمان در یک جامعه تهیه و پایه‌گذاری شده است.
وی اظهار داشت: وضعیت تعامل برای اجرای طرح شهید سلیمانی بین دستگاه هایی همچون وزارت بهداشت و مجموعه سپاه و بسیج در استان مرکزی مطلوب است.
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تاکید کرد: مفهوم پایگاه بسیج و پایگاه سلامت در نظام شبکه بهداشت و درمان در طرح شهید سلیمانی بسیار جامع تعریف شده و این طرح این مفاهیم را به خوبی به یکدیگر نزدیک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی تلاش می‌شود که سواد سلامت مردم ارتقاء یابد و با افزایش این نوع سواد و در سایه بالا بردن مشارکت مردم در لایه‌های مختلف، از گسترش ویروس کرونا جلوگیری به عمل می‌آید، یادآورشد: بدون شک هیچ یک از دولت‌ها با شرایط مختلف مالی امکان مبارزه با بیماری کرونا با این وسعت و فراگیری را ندارند و نمی‌توانند محوریت درمان را به تنهایی در دستور کار داشته باشند، چرا که با یک حساب و کتاب کوچک برای توسعه تخت های بیمارستانی و داروهای موثر برای کرونا هزینه های سرسام آور نیاز خواهد بود.
دکتر احمدی گفت: بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی در طول یک دهه گذشته همواره جزو پنج استان برتر در تراز نمره اشراف و ارزیابی های متعدد بوده و این قابل تقدیر است و به یاری خدا با ورود دکتر محمد دوست که از پزشکان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است، این برتری همچنان ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار