192 هکتار از اراضی داراب زیر کشت گیاهان دارویی رفت

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی داراب گفت: با تغییر الگوی کشت ۱۹۲هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 15 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حبیب اله فتحی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی داراب از توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد و گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان تا سال ۱۳۹۹ به غیر از گل محمدی، ۶۴۰ هکتار بوده و از ابتدای امسال نیز با تغییر الگوی کشت، ۱۹۲هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصولات رفته است.

او تصریح کرد: مهمترین دلایل توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان زود بازدهی، مصرف آب کمتر، سازگاری با اقلیم منطقه و درآمد اقتصادی بالا می‌باشد.

فتحی ابراز کرد: ۸۰ درصد سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان نعناع می‌باشد و بعد از آن گونه‌های مثل مرزنجوش، به لیمو، ترخون، کاسنی، بادرنجبویه، آویشن باغی و زعفران است که در بخش‌های مختلف شهرستان کشت کار می‌شود.

به گفته او، با توجه به خشک سالی ها، کاهش منابع آبی و افزایش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی، با تغییر الگوی کشت می‌توان به حفظ منابع آبی، افزایش بهره وری محصولات و بالا بردن در آمد کشاورزان کمک کرد.

فتحی افزود: با برنامه ریزی مسئولین مربوطه در زمینه خرید تضمینی، بازاریابی، صادرات و معرفی ارقام جدید و سازگار با آب و هوای شهرستان، پرداخت تسهیلات و بیمه کردن این محصولات می‌توان از توسعه کشت این محصولات حمایت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار