مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس خبر داد:

رسیدگی به ۱۷۰ پرونده گران‌فروشی در میدان تره‌بار شیراز/ تاکید بر صدور فاکتور الکترونیک و سامان‌دهی بازار

گروه استان‌ها - مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با اعلام بررسی ۱۷۰ پرونده تخلف در میدان میوه و تره‌بار شیراز طی هفت ماه گذشته، صدور ندادن فاکتور رسمی و نبود شفافیت در معاملات را مهم‌ترین علت افزایش قیمت‌ها دانست و بر برخورد قاطع با متخلفان تأکید کرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۵ 01 December 2025

رسیدگی به ۱۷۰ پرونده گران‌فروشی در میدان تره‌بار شیراز؛ تاکید بر صدور فاکتور الکترونیک و سامان‌دهی بازار

به گزارش خبرنگار تابناک در استان فارس؛ «موسی رهبر» مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به وفور انواع میوه در بازار استان اظهار کرد: با وجود نبود کمبود در عرضه، افزایش غیرمنطقی قیمت میوه در سطح شهر نشان‌دهنده تخلفات ساختاری در چرخه توزیع است. او افزود: طی هفت ماه گذشته، ۱۷۰ پرونده تخلف در میدان میوه و تره‌بار شیراز تشکیل شده که بخش عمده آنها مربوط به گران‌فروشی، عدم درج قیمت و امتناع از صدور فاکتور رسمی بوده است.

وی یکی از چالش‌های اصلی در این حوزه را نبود شفافیت در خرید و فروش عنوان کرد و افزود: فقدان فاکتور رسمی موجب می‌شود مسیر حرکت کالا قابل ردیابی نباشد و همین مسئله بستر ایجاد تخلف و افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها را فراهم می‌کند. او تاکید کرد که اتحادیه‌های مرتبط و دستگاه‌های ناظر باید با هماهنگی بیشتر، فرآیند صدور فاکتور و ثبت مبادلات را الزامی کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس همچنین به اهمیت صدور فاکتور الکترونیک اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد سامانه‌های یکپارچه برای ثبت معاملات، امکان نظارت دقیق‌تر بر روند توزیع کالا را فراهم می‌کند و مانع از سودجویی برخی واسطه‌ها خواهد شد. او افزود: هرگونه امتناع از ارائه فاکتور رسمی یا الکترونیک، تخلف محسوب می‌شود و با عاملان آن مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت میوه فشار بیشتری بر خانوارهای کم‌درآمد وارد کرده، تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی با جدیت در حال بررسی پرونده‌هاست و هیچ‌گونه چشم‌پوشی نسبت به تخلفات در این حوزه وجود نخواهد داشت. به گفته او، تشدید نظارت‌ها، همکاری فعالان بازار، سامان‌دهی شبکه توزیع و مقابله با دلالی از جمله برنامه‌های در دستور کار برای تنظیم بازار میوه در شیراز است.

رهبز با تاکید بر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، خواستار مشارکت بیشتر مردم در گزارش تخلفات شد و گفت: دریافت شکایات مردمی نقش مهمی در کنترل و کاهش تخلفات دارد و موجب افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار