مسئولیت کودکستان‌ها به آموزش و پرورش سپرده شد

در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک فارس، واگذاری امور اجرائی و آموزشی کودکستان‌ها، مهد‌های کودک، پیش دبستانی و مراکز تربیت و نگهداری کودک به معاونت آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان، مصوب شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 20 October 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان گفت: مسئولیت کودکستان‌ها به طور کامل به آموزش و پرورش واگذار شده است.

او گفت: جهت تغییر رویکرد در خصوص مدیریت یکپارچه متولیان کودکان و واگذاری مسئولیت به سازمان تعلیم و تربیت اطلاع‌رسانی کافی صورت گیرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی نظارت تعلیم و تربیت استان فارس تأکید کرد: لازم ست اطلاع‌رسانی و تبلیغات به نهاد‌ها و سازمان‌ها و حتی از طریق بنر‌های تبلیغاتی در سطح شهر صورت پذیرد.

‎عسکری بر اهمیت مسئولیت تربیت کودکان تأکید کرد و گفت: بر طبق اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، واحد‌های سازمانی تربیتی غیر دولتی یا وابسته به نهاد‌های دولتی یا عمومی غیردولتی که مسئولیت مراقبت، رشد، پرورش و آموزش کودکان تا پیش از دبستان را به عهده دارند باید از این سازمان مجوز دریافت کرده و از این پس باعنوان کودکستان به فعالیت خود ادامه دهند.

در ادامه این جلسه، پس از بحث و بررسی‌های صورت گرفته در خصوص شیوه‌نامه، شهریه، بیمه، محتوا و... مراکز مذکور، مواردی به عنوان مصوبات اولین جلسه به تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم وتربیت کودک استان رسید.

طبق اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کلیه امور اجرائی و آموزشی کودکستان‌ها مهد‌های کودک، پیش دبستانی و مراکز تربیت و نگهداری کودک به معاونت آموزش ابتدائی اموزش وپرورش استان واگذار شد.

همچنین در این جلسه مصوب شد، از این پس علاوه بر امور آموزشی، صدور مجوز تأسیس، راه‌اندازی، تمدید و تطبیق کودکستان‌ها با این معاونت باشد. تولید محتوا، تهیه بنر، پوستر با موضوع واگذاری به معاونت آموزش ابتدائی اموزش و پرورش استان مدنظر قرار گیرد و طبق اساسنامه فعلا میزان شهریه مشخص شد که تا ٤٠ درصد افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار