با افتتاح آزاد راه شیراز- اصفهان 3 هزار میلیارد سوخت صرفه جویی می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از صرفه جویی سالانه حداقل ۳ هزار میلیارد تومان سوخت در مسیر آزادراه شیراز-اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 20 December 2022

تابناک فارس به نقل صدا و سیما: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در بازدید از مراحل پایانی آزادراه شیراز-اصفهان گفت: بازدید کارشناسانه با دید بهره برداری از ابتدا تا انتهای این طرح انجام شده است.
خیرالله خادمی با بیان اینکه این طرح بیش از ٩٦ درصد پیشرفت دارد و تنها بخشی از آسفالت آن باقی مانده است، افزود: نصب علائم و برقراری شرایط عبور و مرور خودرو‌ها و همچنین خط کشی مسیر انجام شده و در حال حاضر با همراهی مجموعه راهداری و پلیس، نصب علائم تکمیلی و ایمنی در حال انجام است.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم آزادراه شیراز- اصفهان پیش از نوروز به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور همچنین خواستار برگزاری جلسه‌ای در راستای هماهنگی چگونگی خدمات دهی در مسیر این طرح شامل استقرار پلیس و برقراری امنیت، استقرار پایگاه اورژانس و هلال احمر، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی شد.
او گفت: آزاد راه شیراز-اصفهان کار سنگین و بزرگی بود که توسط وزارت دفاع و سرمایه گذار اجرایی شد.
خادمی با بیان اینکه برنامه ریزی شده است که با استقرار سیستم‌های سوخت موقت، آزادراه شیراز- اصفهان بهره برداری شود، عنوان کرد: این آزادراه، بلندترین آزادراه کشور است که باید با همکاری سازمان برنامه و بودجه، اعتباری برای تجهیزات باقی مانده تزریق شود.
آزادراه شیراز- اصفهان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی به شمار می‌رود که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۸۹ آغاز شد.
اجرای این آزادراه در هفت قطعه دنبال شد و تاکنون ۶ قطعه آن کامل شده و قطعه هفت نیز در حال تکمیل است.
این طرح پس از بهره‌برداری، حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیر شیراز- اصفهان را کاهش می‌دهدکه مساوی با کاهش ۱۲۰ دقیقه‌ای زمان سفر نسبت به مسیر کنونی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار