475 تن زیتون از مرودشت برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت زیتون از ۱۹۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود ۴۷۵ تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 27 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت زیتون از ۱۹۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود ۴۷۵ تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.
منصور امیریان افزود: برداشت زیتون از اواخر شهریورماه با ارقام کنسروی برای فرآوری و تهیه کنسرو آغاز شد و تا پایان آبان ماه با ارقام روغنی برای روغن‌گیری ادامه دارد.
وی به عدم وجود صنایع تبدیلی زیتون در شهرستان مرودشت اشاره کرد و گفت: نیاز به صنایع فرآوری و روغن‌گیری از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی زیتون‌کاران است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: عمده زیتون تولیدی در شهرستان مرودشت به‌صورت سنتی فرآوری و مقداری نیز به کارخانه‌های روغن‌گیری در شهرستان‌های کوار و شیراز ارسال می‌شود.
امیریان بیان کرد: ترویج ارقام پُربازده، هرس مناسب درختان و پیوند زدن در باغ‌های زیتون می‌تواند کمک شایانی به افزایش تولید این محصول کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: درخت زیتون در مقایسه با سایر محصولات باغی مقاومت بالاتری نسبت به آفات و بیماری‌ها دارد و با توجه به نیاز آبی کم می‌تواند در اصلاح الگوی کشت در شهرستان مرودشت موردتوجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار