خوب و بد آموزش و پرورش در آستانه شروع سال تحصیلی

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت این استان در آستان شروع سال تحصیلی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰ 08 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد جمالی در نشست شورای آموزش و پرورش که با موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد ، گفت : همه تلاش ما این است که سال تحصیلی جدید را بدون مشکلات معمول سال های گذشته آغاز کنیم .
جمالی ادامه داد : ۳ هزار و ۱۸ مدرسه در استان وجود دارد که مطابق با پروژه مهر کار ساماندهی صورت گرفته و جای هیچ نگرانی برای آغاز سال تحصیلی وجود ندارد . 
وی گفت : کلیه مقدمات انجام شده در سطح استان و اکنون هیچ همکار بدون ابلاغ نداریم ضمن اینکه مانور بازگشایی در مناطق سیزده گانه از دیروز شروع شده و تحت نظارت کامل در حال انجام است .
جمالی افزود : یکی از مشکلات معمول قبل از بازگشایی مدارس نقل و انتقالات همکاران چه داخل و چه خارج استان است که امسال این موضوع تا بیستم شهریور ماه به پایان خواهد رسید .
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : تمام نقل و انتقالات با رعایت ضوابط انجام می گیرد و امکان ندارد هیچ نقل و انتقالی بدون رعایت ضوابط انجام شود .
جمالی گفت : در بویراحمد به دلیل مشکلات و تراکم موجود نیرو مسیر ورود نقل و انتقالات به این شهرستان کاملا مسدود بوده و ورودی آن صفر است .
 وی ادامه داد : برای کیفیت بخشی به حوزه ورزشی مدارس ، بیش از ۴ میلیارد تومان تجهیزات و امکانات ورزشی در سراسر استان توزیع شد .
جمالی با تاکید مجدد بر این نکته که همه تمهیدات افزود : در بحث ثبت نام دانش آموزان شهرستان بهمئی رتبه اول و شهرستان باشت رتبه سیزدهم دارد ضمن اینکه‌  پر خصوص اقدامات مربوط به پروژه مهر از جمله ساماندهی با شفافیت کامل وضعیت هر منطقه کاملا مشخص است . 
جمالی ادامه داد : آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در بحث ساماندهی نیروی انسانی در کشور رتبه نهم و در تایید ابلاغ هم رتبه دهم را داریم .
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ضمن انتقاد از عدم حضور برخی مدیران دستگاه های عضو شورای آموزش و پرورش در این نشست ، اظهار داشت : وقتی نماینده مقام معظم رهبری در استان در جلسه حاضر می شوند ، حتما ضرورت دارد مدیران دیگر دستگاه ها هم مسئولیت پذیر باشند و در این نشست حضور فعال داشته باشند .
جمالی با بیان این نکته که در این نشست مهمترین مسائل آموزش و پرورش بررسی و در مورد آن ها تصمیم گیری می شود ، ادامه داد : مدیریت ارشد سازمان برنامه و بودجه استان باید در جلسه حضور داشته باشد چرا که ما اکنون در این نشست می خواهیم به موضوع ارتقا وضعیت و کیفیت بخشی آموزش بپردازیم که رسیدن به این مهم ، حتما نیازمند برگزاری کلاس های ویژه و فراتر از کلاس های تدریس معمول است که برای اجرای این برنامه نیازمند تخصیص اعتبار از منابعی خاص هستیم اما به دلیل عدم حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه ، عملا نمی توانیم مطرح کنیم . 
وی با اشاره به مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و واحد‌های اقتصادی دیگر استان ها نسبت به آموزش و پرورش ، گفت :  شرکت نفت و پتروشیمی باید مسئولیت اجتماعی خود را ادا کنند استان های دیگر بودجه های هنگفتی در این زمینه اختصاص می دهند اما در استان ما اینگونه نیست .
جمالی با تاکید مجدد بر انتقاد خود از عدم حضور برخی مدیران در نشست شورای آموزش و پرورش ، ادامه داد : انتظار داریم در آستانه شروع سال تحصیلی ، دستگاه های خدمات رسان ، خصوصا در حوزه های آب ، برق و گاز همکاری کنند و اقدام به قطع انشعاب نکنند .
وی ادامه داد : بخشی از دانش آموزان ما تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که انتظار داریم در آغاز سال تحصیلی نسبت به حمایت از این دانش آموزان ، اقدام به موقع انجام شود .
این مسئول به یکی از مشکلات پیش رو در آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود : وضعیت ترافیکی یاسوج معضلی است که سبب نارضایتی اولیا هم شده است اما اکنون در این نشست مهم ، علیرغم دعوت از شهردار یاسوج ، وی حضور ندارد . 
جمالی گفت : برای کیفیت بخشی آموزشی و ارتقاء جایگاه استان هم اکنون به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که انتظار داریم مسئولین استان نهایت همکاری برای تامین اعتبار را داشته باشند .
وی به موضوع لباس مدارس هم اشاره کرد و افزود : هر چند لباس یک دست مدارس اجباری نیست اما وجود آن می تواند نوعی فرهنگ سازی برای جلوگیری از نمایش اختلاف طبقاتی فقیر و غنی در سطح مدارس باشد که در همین راستا مصوبه ای با صنعت و معدن استان داشتیم که منجر به تولید ۹۰ هزار لباس مدرسه شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار