معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر :

مشارکت مردمی در توسعه انرژی های تجدیدپذیر بسیار چشمگیر بود

معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: مشارکت مردمی در توسعه انرژی های تجدیدپذیر بسیار چشمگیر بود.
کد خبر: ۴۵۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴ 15 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، سید محمد صادق زاده در آئین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان جاجرم اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در دولت یازدهم بستر مناسبی برای جذب سرمایه بخش خصوصی در حوزه انرژی های تجدید پذیر فراهم شده است. 
صادق زاده از ۷ برابر شدن ظرفیت نصب نیروگاههای تجدید پذیر و رسیدن به مرز ۱۰۰۰ مگاوات انرژی پاک تا پایان سال 1396 خبر داد و افزود: با توسعه احداث نیروگاه های انرژی های تجدید پذیر بستر تولید و اشتغال با دخالت حداقلی دولت و مشارکت حداکثری مردم فراهم می شود.
وی در ادامه به تمایل حضور سرمایه گذران خارجی به فعالیت های توسعه ای انرژی های تجدیدپذیر در ایران در دوران پسابرجام اشاره داشت و افزود: بیش از 4 میلیارد دلار یعنی بیش از 40 درصد ثبت سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی های تجدید پذیر صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: خورشید به عنوان بزرگترین منبع انرژی بسیار ارزان تر از نفت و گاز است و این منبع پاک و پایان ناپذیر کاهش آلودگی زیست محیطی را به دنبال دارد.
صادق زاده بیان داشت: تعداد زیادی از کسانی که در صنعت انرژی مؤثر هستند بر این باورند که انرژی‌های فسیلی غیر قابل رقابت با انرژی های تجدید پذیر هستند و این تفکر بدلیل این است که خداوند متعال ذخایر بی نظیر هیدرو کربوری را به ما عنایت فرموده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار