سیب و پرتقال تنظیم بازار وارد فارس شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، یکی از موضوعات و ماموریت‌های اصلی این سازمان به ویژه در آستانه نوروز را نظارت بر بازار و تنظیم بازار دانست و افزود: در همین ارتباط از مجموع ۲ هزار تن سهمیه میوه فارس تاکنون ۶۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب وارد استان شده است.
کد خبر: ۹۴۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 11 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمید رضا ایزدی، در شورای اداری استان فارس در شیراز افزود: سهمیه میوه شب عید استان در ابتدا ۲۰۰ پرتقال و ۱۰۰ تن سیب بود که به دنبال پیگیری‌های استاندار در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت این سهمیه به یک هزار تن پرتقال و یک هزار تن سیب افزایش یافت.
وی ادامه داد: این میزان میوه در حالی وارد استان شده که طبق آخرین آمار تاکنون در کل کشور چهار هزار تن سیب و پرتقال توزیع شده که ۲۵ درصد آن توسط استان فارس جذب شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: در خصوص عرضه مرغ و گوشت قرمز نیز با هماهنگی انجام شده در مراکز مشخصی گوشت قرمز و همچنین مرغ گرم با قیمتی پایین تر از قیمت بازار و مرغ منجمد به قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در توزیع است.
ایزدی افزود: در بخش شکر خانوار هم سهمیه ما چهار هزار و ۳۰۰ تن بوده که در بسته‌های یک کیلوگرمی به قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان در حال توزیع است و پیگیر دریافت سهمیه جدید نیز هستیم.
محدوده‌های معدنی فارس در حال شناسایی است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: هم‌اینک ۵۰ درصد از محدوده‌های معدنی استان در قالب انعقاد قرارداد با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در حال اکتشاف و شناسایی است.
ایزدی افزود: بر همین اساس استان فارس در زمینه اجرای طرح شناسایی و اکتشاف محدوده‌های معدنی از استان‌های پیشرو کشور است.
وی گفت: همچنین امسال بر اساس اهداف تعیین شده برای این سازمان در بخش معدن، موفق به فعال کردن افزون بر ۴۰ معدن غیر فعال استان شده‌ایم.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار