ترکیه و رژیم صهیونیستی حدود سه ماه است که برای عادی سازی مناسبات مذاکره می کنند.
کد خبر: ۱۹۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 11 March 2016
 رسانه های ترکیه روز جمعه از پیام «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژِیم صهیونیستی در باره تمایل رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به توافق سریع با تل آویو خبر دادند.

به نوشته پایگاه خبری ملیت، جو بایدن که سرگرم دیدار از رژِیم صهیونیستی است این مطلب را در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم عنوان کرد و افزود: وی آماده هرگونه میانجیگری میان آنکارا و تل آویو برای عادی سازی مناسبات و اردوغان نیز خواهان تسریع در روند مذاکرات آشتی است.

خبرگزاری دوغان ترکیه نیز به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سخنان جو بایدن گفت: تل آویو مشغول مذاکرات عادی سازی روابط با آنکارا و با نظر مثبت بر سر میز مذاکره نشسته است ولی خط قزمزهایی در این باره وجود دارد.

ترکیه و رژیم صهیونیستی حدود سه ماه است که برای عادی سازی مناسبات مذاکره می کنند.
حمله نیروهای صهیونیستی به کشتی کمک رسانی مرمره آبی به غزه که موجب کشته شدن 9 تن و زخمی شدن شماری از شهروندان ترکیه شد، روابط سیاسی ترکیه و رژیم صهیونیستی را خدشه دار کرد ولی مناسبات تجاری و نظامی طرفین ادامه دارد.

قطع ارتباط ترکیه با حماس یکی از خواسته های رژِم صهیونیستی در این مذاکرات برای عادی سازی روابط تل آویو و آنکارا عنوان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار