رئيس بهزيستي نوشهر گفت: 23.5 درصد از متقاضيان طلاق سال گذشته پس از مشاوره در مراكز اجتماعي بهزيستي از درخواست طلاق منصرف شدند.
کد خبر: ۲۲۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 30 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، جواد بسطامي در جلسه شوراي اجتماعي شهرستان نوشهر اظهار داشت: در سال گذشته دادگاه خانواده 456 متقاضي طلاق را براي مراكز مشاوره بهزيستي شهرستان ارجاع داد كه پس از چند جلسه مشاوره با كارشناسان 107 مورد به سازش منجر شده است.

وي تصريح كرد: در بررسي هاي انجام شده از اين افراد بيشترين علت هاي طلاق، اعتياد با 76 مورد ، بيكاري با 73 مورد و مابقي اختلالات شخصيتي و ساير موارد بوده است .
به گفته وي ، از نظر سني نيز 203 مورد بين 20 تا 30 سال، 214 مورد بين 30تا 50 سال و مابقي بالاي 50 سال سن داشتند.
وي خاطرنشان كرد: دراين زمينه مردها بيشتر داراي شغل آزاد، كارمند و بيكار و شغل زنان نيز به ترتيب خانه داري، آزاد و كارمند بودند و طلاق در بين افراد تحصيل كرده نيز به دليل افزايش سطح توقع بيشتر مشاهده مي شود.
فرماندار نوشهر نيز در اين جلسه بر لزوم توجه به پيشگيري در حوزه طلاق و اعتياد تاكيد كرد و گفت: آموزش مهارتهاي زندگي و افزايش توانمندي افراد بايد در دبيرستانها و دانشگاهها با حضور كارشناسان برجسته به صورت مستمر انجام شود.
علي شادمان اظهارداشت: موضوع طلاق و اعتياد اولويت استاني است و در اين راستا با داشتن آمار درست و مساعدت دستگاهها و بهره گيري از ظرفيت هاي موجود به وي‍ژه در حوزه فرهنگي گام هاي خوبي برداشته شود.
وي با اشاره به اين كه 40 درصد جرايم به موادمخدر مربوط مي شود افزود: ايران به دليل قرار گرفتن در شاهراه ترانزيت موادمخدر بيشترين آسيب را از آن ديده است كه با توجه به تاثير گذاري خوب فرهنگ و هنر بر افراد بيش از پيش از آنها در موضوع طلاق و اعتياد استفاده كنيم.
دكتر مرتضي ترخان، مسئول يك مركز مشاوره اي نيز در اين جلسه اظهار داشت: مسايل اجتماعي چند وجهي بوده و بايد در آسيب شناسي تمامي آنها بخوبي بررسي كارشناسي صورت گيرد.
عضو هيأت علمي دانشگاه پيام نور رامسر، پررنگ تر كردن اعتقادات و آموزه هاي ديني در بين قشرهاي مختلف جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان و كنترل فضاي مجازي و ماهواره و مشاوره قبل از ازدواج و آموزش مهارت هاي زندگي در مدارس را يكي از مهمترين راهكارهاي برخورد با معضل طلاق و اعتياد عنوان كرد. 
عضو هيأت علمي دانشگاه پيام نور رامسر گفت: خيانت زناشويي بيشترين علت اختلافات خانوادگي منجر به طلاق است و در بررسي يك هزار و 800 مورد جلسه مشاوره اي براي درخواست طلاق ، 980 مورد مربوط به اختلافات خانوادگي است. 
وي تصريح كرد: 780 مورد از 980 اختلافات خانوادگي نيز به علت خيانت زناشويي است كه بايد امروز به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد. 
عضو هيات علمي دانشگاه پيام نور رامسر خاطرنشان كرد: اختلالات شخصيتي كه زيربناي آن فقر، بيكاري و استرس است علل بعدي طلاق ها است. 
مسئول مركز مشاوره و خدمات روان شناختي در غرب مازندران افزود: در افراد بي سواد طلاق كم است زيرا باورها و اعتقادات مذهبي در اين افراد قوي تر از ساير افراد وجود دارد. 
وي نمايش فيلم هاي ماهواره اي كه به ترويج خيانت مي پردازند و عدم كنترل فضاهاي مجازي و در كنار آن كمرنگ شدن باورها و اعتقادات را موجب افزايش معضل طلاق در جامعه دانست. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار