استاندار مازندران با انتقاد از نبود حتي يک کشتي مسافربري و اسکله مناسب براي اين منظور در استان ، گفت که ظرفيت دريايي مازندران با ساخت 131 اسکله فعال مي شود.
کد خبر: ۷۱۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳ 20 February 2019

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران ، احمد حسين زادگان در جلسه بررسي روند اجراي طرح هاي راه و شهرسازي استان، افزود: مازندران 400 کيلومتر از سواحل درياي خزر را در اختيار دارد اما متاسفانه يک کشتي مسافربري و اسکله مناسب در استان وجود ندارد.
وي گفت : در حال برنامه ريزي هستيم 131 اسکله در استان ايجاد کنيم تا بتوانيم با کمک سازمان بنادر از اين ظرفيت ها در مسير بهره گيري از توانمندي ساحل استفاده کنيم.
بر اساس آمارهاي رسمي ، مازندران سالانه ميزبان بيش از 50 ميليون نفر شب گردشگر و مسافر است که بيشتر آنها به منظور بهره گيري از طبيعت زيبا و دريا به اين استان سفر مي کنند.
همچنين از 22 شهرستان مازندران 15 شهرستان در خط ساحلي واقع هستند.
** ضرورت نگاه متفاوت به مازندران
استاندار مازندران با اشاره به گردشگر پذيري استان در طول سال ، گفت : مازندران مي بايست متفاوت ديده شود و با ارائه راهکارهاي درست و منطقي و اختصاص اعتبارات لازم جهت اجرا و عملياتي کردن پروژه هاي راه، زمينه براي ارايه خدمات ملي در محورهاي مواصلاتي استان فراهم شود. ‎
وي افزود : مازندران به خاطر گردشگر پذير بودن و برخورداري از دريا دچار آسيب ها و محدوديت هاي خاص است ضمن اين که استان استراتژيک در بخش کشاورزي محسوب مي شود و به همان ميزان بايد در حوزه هاي ديگر نيز توسعه پيدا کند.
حسين زادگان با اعلام اين که بودجه استان را بر اساس جمعيت آن اختصاص مي دهند ، تاکيد کرد: اين در حالي است که نياز و ظرفيت مازندران با توجه به ارايه خدمات ملي، اعتباري بيش از اين مي طلبد.
وي به کمبودهاي زيرساختي در استان اشاره کرد و اظهار داشت : در بخش برق در ايام تابستان دچار مشکلاتي مي شويم به طوري که 100 مگاوات کسري برق داريم و در بحث راه هم 10 درصدد تردد در مازندران اتفاق مي افتد.
حسين زادگان افزود : اگر قطعه اول آزاد راه تهران شمال راه اندازي شود بخش قابل توجهي از مشکلات تردد مرتفع مي شود و اين مهم مي تواند زمينه ساز توسعه گردشگري و صنعت باشد.
نماينده عالي دولت در مازندران گفت : مازندران از ظرفيت هاي مهمي در حوزه گردشگري کشاورزي برخوردار است اما طي ساليان اخير در حوزه راه و پسماند به مشکلات و ظرفيت هاي اين استان توجهي نشده است.
وي همچنين از اين که اعتبارات لازم به مازندران جهت پيش گيري و جبران خسارت هاي حاصل از حوادث طبيعي اختصاص داده نمي شود، انتقاد کرد.
بر اساس اين گزارش ف جلسه بررسي روند اجراي پروژه هاي راه و شهرسازي مازندران با حضور محمد رضارضايي و محمد دامادي، رئيس و عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، خادمي، معاون وزير و مدير عامل شرکت توسعه و ساخت راه هاي کشور، راستاد، معاون وزير راه و شهرسازي، نظري، مدير کل راه و شهرسازي استان و مديران اين حوزه برگزار شد.
مازندران حدود 11 هزار کيلومتر راه اصلي و فرعي دارد.
براساس آمار در 10 ماهه سال جاري حدود 400 ميليون تردد در محورهاي مازندران به ثبت رسيد که حدود 40 ميليون تردد مربوط به محورهاي اصلي هراز، کندوان و فيروزکوه بود.
همچنين آمار راهداري مازندران نشان مي دهد از 17 تا 24 بهمن ماه امسال که با تعطيلات چند روزه همراه بود حدود 14 ميليون و 373 هزار تردد در محورهاي اين خطه شمال کشور به ثبت رسيد که به معناي تردد روزانه يک ميليون و 800 هزار دستگاه خودرو سواري است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار