افزایش کیفیت نان در گرو ایجاد انگیزه برای نانواست

رئیس اتحادیه نانوایان اردبیل با اظهار اینکه قیمت نان آزادپز در اردبیل از سوی کارگروه آرد و نان اعلام نشده است، افزود: افزایش کیفیت نان در گرو افزایش سود نانوا و ایجاد انگیزه برای نانوا است.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 16 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل، عزیز یوسفی ۲۶ اسفند با اعلام اینکه قیمت دولتی نان برای نانوایان سهمیه‌پز صرفه ندارد، گفت: شاهد افزایش کلیه هزینه‌های نانوایی از قبیل حق الزحمه کارگر، حق بیمه، تعرفه‌های انرژی و سایر هستیم و دخل و خرج نانوایان سهمیه‌پز همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند کمک هزینه خود را برای نانوایان سهمیه پز افزایش دهد تا بخشی از تورم ایجاد شده برای نانوایان اصلاح شود و فشار مضاعف بر مصرف کنندگان نیز ایجاد نشود.

رئیس اتحادیه نانوایان اردبیل عنوان کرد: سود اختصاص یافته برای سنگگ پز سنتی ۱۵ درصد در اردبیل است و در حالیکه این سود در سایر استان‌ها ۴۰ درصد است و نانوایان سنگگ پز سنتی اقدام به تعطیلی و یا تغییر تنور سنتی و پخت با دستگاه می‌کنند.

یوسفی با اشاره به اینکه برای نانوای سهمیه پز سود مناسب حاصل نمی‌شود و نانوا بدلیل نداشتن انگیزه به کیفیت نان اهمیت نمی‌دهد، اظهار کرد: دولت می‌تواند با ایجاد سیاست‌های تشویقی برای نانوایان سهمیه پز بخشی از هزینه‌های آن‌ها را پوشش دهد تا شاهد افزایش کیفیت نان در نانوایی‌های اردبیل و رضایت شهروندان باشیم.

این فعال حوزه نان اردبیل بیان کرد: متأسفانه کارگروه آرد و نان استان قیمت لازم برای نانوایان آزادپز را ابلاغ و اعلام نکرده است و این امر باعث میشود نظارت اصولی و قانونی بر آن‌ها اعمال نشود و همچنین مصرف کنندگان شاهد رهاشدگی قیمت‌ها هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان اردبیل اذعان کرد: هرچند برخی از نانوایان آزادپز برای پخت نان برخی مخلفات را به نان اضافه می‌کنند، اما با تعیین قیمت نان آزادپز و ابلاغ کتبی آن به اتحادیه می‌شود نظارت دقیق بر آن‌ها داشت و مانع از افزایش خودسرانه قیمت توسط آن‌ها شد.

یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: در رابطه با رفتار ناصحیح نانوایان در صورت اعلام شکایت مصرف کنندگان حتما برخورد‌های قانونی انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار