مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: حجم تولید آبزیان در استان اردبیل بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان است و در مناطق مختلف استان شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات هستیم.
کد خبر: ۱۱۷۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹ 01 July 2024

به گزارش تابناک اردبیل، محمد اله‌بخش عصر دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت تولید آبزیان در اردبیل گفت: در سه سال دولت سیزدهم افزایش کمی و کیفی تولیدات آبزیان را در استان شاهد بودیم تا حجم تولید و میزان اشتغال در واحد سطح روند مطلوب و رو به رشدی را پیدا کند.

وی به بهره‌برداری از استخر‌های کشاورزی به شکل دومنظوره اشاره کرد و گفت: ما از ظرفیت منابع آبی استان با تغییر کاربری‌های انجام شده، بهره گرفته و شاهد ارتقای تولید محصولات آبزیان با منابع مناسب هستیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل نگاه ویژه به ظرفیت سد‌ها و منابع آبی نیمه‌طبیعی را یادآور شد و افزود: بر اساس برآورد‌های انجام شده فقط با اختصاص ۲ درصد از حجم مخازن سد‌های بزرگ استان می‌توان به پرورش آبزیان در قفس اقدام کرد.

اله‌بخش تصریح کرد: با بهره‌برداری از سد عمارت و عنبران در انگوت و نمین به راحتی می‌توان پرورش آبزیان را گسترش داده و به تولید بیش از سه هزار تن محصول با اشتغال ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اقدام کرد.

وی ارزش ریالی حجم تولیدات شیلاتی استان را ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با وجود تکمیل پروژه‌های فرآوری و زنجیره تولید، ایجاد فضای صادراتی در استان می‌تواند شرایط بهتری را فراهم کرده و به تولید و صادرات محصولات با ارزش شیلاتی کمک کند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پرورش آبزیان در قفس نیازمند حمایت‌های جدی است که با بهره‌گیری از روش‌های نوآورده می‌توان در این بخش به رشد و شکوفایی بهتر امیدوار بوده تا در سایه این حمایت‌ها فرصت شکوفایی و امیدآفرینی در مسیر توسعه و پیشرفت فراهم آید.

اله‌بخش اضافه کرد: توسعه روزافزون و استقرار این واحد‌ها در منابع آبی نیمه‌طبیعی استان فضای بهتری را فراهم می‌آورد تا ما بتوانیم تولیدات خود را متناسب با شرایط آب و هوایی و ظرفیت منابع آبی تنظیم کرده و ارتقا دهیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار