شهردار اردبیل:

تولید یک کیلوگرم زباله به ازای هر شهروند منطقی نیست

شهردار اردبیل استاندارد تولید زباله را در دنیا 400 گرم و در کشور 600 گرم به ازای هر شهروند اعلام کرد و یادآور شد: ما به جای آنکه روزانه 40 میلیون تومان صرف جمع‌آوری زباله و پسماند کنیم بهتر از این می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی درست در جهت کاهش هزینه‌ها و در نقطه مقابل افزایش سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی کمک کنیم.
کد خبر: ۱۵۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 05 January 2016

شهردار اردبیل گفت: تولید یک کیلوگرم زباله به ازای هر شهروند در اردبیل اصلاً معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد و باید این فرایند اصلاح شود.

حمید لطف‌اللهیان اظهار کرد: ما تنها راهی که برای منطقی کردن برخی از رفتارها و نگاه‌های غلط در حوزه شهر و شهرنشینی به مصلحت دانستیم رویکرد توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و مشارکت دادن بیشتر مردم است تا خود آنها این واقعیت را درک کرده و لمس کنند که در تولید زباله رفت و روب شهری محلات مختلف و دیگر خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند خود آنها با دقت نظر بیشتر می‌توانند بهترین حامی و یاریگر شهرداری باشند.

وی استاندارد تولید زباله را در دنیا 400 گرم و در کشور 600 گرم به ازای هر شهروند اعلام کرد و یادآور شد: ما به جای آنکه روزانه 40 میلیون تومان صرف جمع‌آوری زباله و پسماند کنیم بهتر از این می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی درست در جهت کاهش هزینه‌ها و در نقطه مقابل افزایش سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی کمک کنیم.

شهردار اردبیل افزود: تا زمانی که ما نتوانیم افراد مختلف جامعه را به همراه گروه‌های متعدد نسبت به موضوع و مسائل شهر و شهرنشینی آگاه کرده و آنها را در جریان بهبود فرایندها قرار ندهیم موفقیتی به دست نمی‌آوریم به همین خاطر شهرداری در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی تلاشش را به کار گرفته تا یک راهکار درست و منطقی را در این حوزه در پیش بگیرد.

لطف‌اللهیان مقدم دانستن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را بر رویکرد خدماتی و عمرانی شهرداری یک واقعیت غیر‌قابل تعارف توصیف کرد و گفت: هر چند منابع درآمدی شهرداری کاهش یافته و آنچنان که مطلوب به نظر می‌رسد کارهای عمرانی با توجه به شرایط جوی تعدیل شده اما قطعا برای سال آینده شهرداری با رویکرد متفاوت‌تری تلاش خواهد کرد تا در حوزه عمرانی و خدماتی نیز کم نگذارد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به سیاست‌ها و رویکرد دولتمردان و تاکید استاندار اردبیل در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، شهرداری در اجرای پروژه‌های مختلف تلاش می‌کند تا بیشتر و بهتر استفاده کند که نظیر آن احداث پل‌های قدس و نیایش با مشارکت و همکاری شرکت‌های بخش خصوصی است که امیدواریم در کنار این اقدام با تملک اراضی و بازگشایی‌هایی که در مسیرهای مختلف انجام می‌شود، رضایت هموطنان فراهم آید.

شهردار اردبیل ساماندهی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت آنها را به همراه تدوین برنامه سالانه شهرداری با رویکرد کاهش منابع هزینه‌ای و پرداخت بدهی‌های شهرداری یادآور شد و ادامه داد: شهرداری با ارائه خدمات متنوع روزانه که برای مردم نیز ملموس به نظر می‌رسد تلاش می‌کند تا در کنار سایر دستگاه‌ها شرایط و وضعیت مطلوب‌تری را فراهم آورد تا بیش از گذشته برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در این حوزه به انجام برسد.

لطف‌اللهیان گفت: در بودجه سال آینده که در حال تدوین هستیم قطعا با یک فرایند معقول و منطقی سعی‌مان بر این خواهد بود تا همچنان توسعه متوازن در تمام مناطق شهری مدنظر قرار گرفته و در این راستا بتوانیم اقدامات جدی‌تری را انجام دهیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
بابا آقای لطف الهیان
اگه حرفها و کارهای بی ارزشی که انجام می دیم رو زباله حساب کنید، دیگه با کیلو نمی شه سنجید به باسکول نیاز داریم
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار