مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات زراعی، ۱۵ هزار کیسه (گونی) به منظور جمع‌آوری زکات واجب گندم و جو در بین کشاورزان خیّر و نیکوکار استان اردبیل توزیع شده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷ 30 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد دهم تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زکات به عنوان یک واجب دینی و شرعی، هم ردیف جهاد و نماز یاد شده به طوری که عمل به آن به پاکی اموال کمک می‌کند.

وی بیان کرد: پرداخت‌کنندگان زکات در حقیقت با انجام تکلیف شرعی و دینی خود امر الهی را احیا می‌کنند و همیشه در پیشگاه خداوند جزو نیکوکاران و شایستگان محسوب می‌شوند.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه در فصل برداشت محصولات زراعی قرار گرفته‌ایم، افزود: در این راستا ۱۵ هزار کیسه جمع‌آوری زکات در بین کشاورزان نیکوکار استان اردبیل توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، مردم نوعدوست استان بیش از ۱۲ میلیارد تومان زکات فطره و زکات واجب پرداخت کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری کشاورزان و اهالی مومن و نیک‌اندیش استان اردبیل بیش از ۲۵ میلیارد تومان زکات واجب پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مردم و زارعان خیرخواه اردبیلی بیش از ۲۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده بودند.

حسین‌نژاد با اشاره به رهنود‌های نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تاکید کرد: بر این اساس عمده زکات جمع‌آوری شده در راستای رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند (سهم الفقرا) هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمیته امداد استان اردبیل به عنوان دبیرخانه زکات با همکاری صداوسیما، سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، از طریق فعالیت در فضای مجازی، تولید کلیپ با محتوای زکات، ارتباط با دهیاران و معرفی زکات دهندگان برتر به آحاد مختلف مردم در تلاش است تا در عرصه‌های تبلیغ و ترویج زکات گام‌های موثری بردارد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار