مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار سفیر سلامت در مجموعه آموزش و پرورش استان اردبیل فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱ 26 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از تسنیم، کلام‌الله صفری عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از سفیران سلامت در اردبیل اظهار داشت: در سایه فعالیت سفیران سلامت در مدارس شاهد انسجام‌بخشی به فعالیت‌های بهداشتی و درمانی هستیم تا در کنار تحصیل، دانش‌آموزان با ابعاد مختلف فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و ارتقای سلامت خود آشنایی پیدا کنند.

وی به برگزاری جشنواره سفیران سلامت و جمع‌آوری بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ اثر در قالب این رویداد اشاره کرد و گفت: ۷۸ اثر از این تعداد رتبه‌های استانی و ملی را کسب کردند که در مراسم برگزار شده اخیر در کشور مقام سوم و چهارم سفیران سلامت به دانش‌آموزان منتخب استان اردبیل اعطا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در ۲ سال گذشته بخش سلامت آموزش و پرورش با فعالیت‌های گسترده و منسجم توانسته رتبه اول کشور را به دست آورد و ما از برنامه‌های اجرایی سفیران سلامت در ابعاد مختلف حمایت می‌کنیم چرا که بر این باوریم سلامت روحی، روانی و جسمی اولویت اصلی در نظام تعلیم و تربیت است.

صفری افزود: اگر دانش‌آموز ما از سلامت روحی، روانی و جسمی برخوردار باشد، به همان میزان فرآیند تحصیل تسهیل شده و شرایط بهتری را در جامعه و به تبع آن نظام خانواده شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سفیران سلامت در کنار مربیان بهداشت در مدارس تلاش می‌کنند تا موضوعات و مسائل مهم سلامت دانش‌آموزان و ایمنی آن‌ها را یادآور شوند و به نوعی آن‌ها را با بیماری‌ها و ناهنجاری‌های جدید آشنا کرده و جلوی ابتلای دانش‌آموزان را به این بیماری‌ها و یا ناهنجاری‌ها بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: بحث سلامت در دانش‌آموزان علاوه بر رویکرد مهم مدارس، باید مورد توجه خانواده‌ها نیز قرار گیرد و سلامت تک تک دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده در جامعه نیز مورد اهتمام باشد.

صفری بیان کرد: در قالب جشنواره سفیران سلامت سعی کردیم تا آثار متنوع ارسال شده به دبیرخانه را مورد ارزیابی قرار داده و به مسائل و موضوعات مهم بها بدهیم تا دانش‌آموزان در کنار تحصیل بتوانند با مؤلفه‌های ارزشمند بهداشت و سلامت تأثیرگذار بیشتر آشنا شوند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از ۷۸ منتخب جشنواره سفیران سلامت در اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار