در آغازین روزهای تابستان باران سیل‌آسا با تخریب واحدهای مسکونی و تلف شدن احشام روستاییان خلخال همراه بود.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵ 25 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، بارش سیل‌آسای باران همراه با تگرگ در شهرستان خلخال به 48 واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده و ده‌ها گله احشام را تلف و خسارت سنگین به باغات و مزارع روستاهای خلخال وارد کرد.

رئیس مدیریت بحران استان اردبیل در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده، اظهار داشت: بیش از یک‌ هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه و باغات خلخال به ویژه در روستاهای مورستان خسارت دیده و کار امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به این منطقه ادامه دارد.

مهدی خدمتی تصریح کرد: عمده واحدهای مسکونی در این روستا دچار آبگرفتگی و یا تخریب شدند و به تأسیسات دام روستاییان، باغات و مزارع آنها نیز خسارت عمده وارد شده است.

وی گفت: به دنبال قطعی آب، برق، گاز و زیرساخت مخابرات در روستاهای بخش مرکزی خلخال تلاش شد تا برقراری این زیرساخت‌ها را برای روستاییان شاهد باشیم که این امر با همراهی فرماندار شهرستان در حال انجام است.

رئیس مدیریت بحران استان اردبیل افزود: با پیگیری‌های انجام شده و برآورد خسارت قرار است در کنار امدادرسانی، تأمین منابع برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی، دامی و جبران خسارت باغداران و زارعان انجام شده و تا حد زیادی مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

خدمتی خاطرنشان کرد: بارش باران تابستانی همراه با تگرگ و به راه انداختن سیلاب در مسیرهای مختلف در شهرستان کوثر نیز خسارت عمده‌ای را به جا گذاشت و این دومین باری است که در یک هفته گذشته شاهد وارد آمدن خسارت سنگین به باغداران شهرستان کوثر و خلخال هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده ساکنان این روستاها در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند با آبگرفتگی و جاری شدن سیل امکان وارد آمدن خسارت بیشتر به این روستاییان وجود دارد که بهتر است تدبیری بیندیشیم تا مسیری مناسب برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی در نظر گرفته شود.

رئیس مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: نیروهای هلال احمر و امدادرسان با حضور به موقع در بخش مرکزی خلخال و کوثر سعی کردند به حادثه‌دیدگان خدمات‌رسانی کرده و برای واحدهای مسکونی تخریب شده نیز محل موقت اسکان تهیه کنند تا بخشی از دغدغه این خانواده‌ها برطرف شود.

خدمتی یادآور شد: با پیگیری فرماندار شهرستان خلخال سعی بر این است تا راه دسترسی به این روستاها باز شده و زیرساخت آب، برق و گاز نیز تأمین شود و در کنار آن انتظار می‌رود به سرعت جمع‌بندی نهایی در مورد میزان خسارت وارد مشخص شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در شهرهای مختلف استان ادامه خواهد داشت و روز پنجشنبه در کنار کاهش دما در همه شهرستان‌های استان اختلال در پرواز فرودگاه اردبیل و پارس آباد نیز دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام هواشناسی از روز شنبه هفته آینده از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده، اما تا اواخر هفته آینده هوای خنک در استان پابرجا است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار