اجرای طرح جامع مالیاتی در شهرستان‌های اردبیل

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح جامع مالیاتی در شهرستان‌های اردبیل اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۸۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 29 February 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، رسول نوع‌پرور صبح امروز در جلسه بررسی اجرای طرح جامع مالیاتی در اردبیل اظهار داشت: اقتصاد ما نباید تنها متکی به درآمدهای نفتی باشد، چرا که قیمت نفت وابسته به کشورهای قدرتمند خارجی بوده و ما بایستی از این اقتصاد تک محصولی خارج شده و استقلال اقتصادی خود را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: این امر میسر نمی‌شود مگر با اصلاح شیوه تأمین منابع مالی و اصلاح نظام مالیاتی و اجرای طرح جامع مالیاتی و حلقه‌های بعدی مالیات بر ارزش افزوده، بنابراین با این روش‌ها می‌توانیم اقتصاد کشور را مدیریت کنیم و در استان اردبیل نیز در این راستا گام‌های اساسی برداشته شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل افزود: هدف مالیات فقط وصول درآمد برای دولت نبوده بلکه کاهش فاصله طبقاتی، مبارزه با فساد، ایجاد عدالت اجتماعی و برخی اهداف دیگر از اهداف دیگر دریافت مالیات بوده که در بخش‌های مختلف وصول می‌شود.

نوع‌پرور افزود: سازمان امور مالیاتی برای تحقق اهداف طرح جامع مالیاتی بایستی با همکاری سازمان‌های دیگر از جمله بانک، ثبت احوال و اسناد، گمرک ، پست و دستگاه‌های مربوطه مبادله اطلاعات کرده، مسیر حرکت پول را در جامعه شناسایی کند، تا از طریق شناسایی صورت معاملات و دریافت مالیات عادلانه، اختلاف طبقاتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در جامعه کاهش دهد.

وی با قدردانی از مسئولیت پذیری، اهتمام به کار، یکپارچگی، وحدت عمل و زحمات همکاران مالیاتی شهرستان‌های استان از آنها خواست تا تلاش خود را برای تحقق برنامه عملیاتی به صورت مستمر افزایش دهند و نهایت تلاش خود را در وصول مالیات عادلانه به کار گیرند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به ساختمان در دست احداث امور مالیاتی در شهرستان‌های استان بیان کرد:‌ ساختمان امور مالیاتی خلخال به مساحت 800 متر مربع در دست تکمیل بوده که انتظار می‌رود مسئولان تا پایان فروردین ماه سال 95 این پروژه را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار