برداشت آلبالو و گیلاس در خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از آغاز برداشت محصول گیلاس و آلبالو از باغات میوه مناطق نیمه گرمسیری و سردسیری این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۲۵۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 30 June 2016

هادی ذبیحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط مساعد جوی بهار امسال و فراوانی محصول پیش بینی می شود امسال بیش از 500 تن گیلاس و آلبالو از باغات میوه بخش های مرکزی ، شاهرود خلخال برداشت شود که 260 تن از محصول تولیدی مربوط به باغات گیلاس و آلبالوی بخش شاهرود به ویژه دهستان شال در این بخش از شهرستان است.
وی گیلاس محلی ، مشهد و آلبالوی محلی و مجاری را از انواع ارقام محصول گیلاس و آلبالوی تولیدی باغات مناطق مختلف خلخال ذکر کرد.
ذبیحی گفت: با توجه به تولید ارگانیک محصولات باغی خلخال و پرهیز باغداران از استفاده از انواع کود و سموم شیمیایی در تولید محصولات سردرختی گیلاس و آلبالوی تولیدی این شهرستان عطر ، بو و مزه دلچسب و رنگ زیبایی داشته و در بازار میوه طرفداران زیادی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال اظهار کرد: گیلاس و آلبالو از میوه های زودرس و سازگار با منطقه کوهستانی خلخال بوده و باغداران بخش شاهرود خلخال به ویژه باغداران دهستان شال بخش بزرگی از باغات خود را به پرورش درختان این محصولات اختصاص داده اند.
او افزود: محصولات تولیدی گیلاس و آلبالوی خلخال پس از برداشت در بازارهای مصرف داخل شهرستان و استان همسایه گیلان به فروش می رسد.
وی بیان کرد: محصول گیلاس و آلبالو علاوه بر مصرف خام به صورت پخته و فرآوری شده و مربا و کمپوت مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: دهستان شال واقع در بخش شاهرود خلخال در 43 کیلومتری از شهر خلخال واقع شده و از قطب های مهم تولید میوه شهرستان خلخال محسوب می شود.
خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار