مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی اردبیل خبرداد:

شرکت 100حافظ در آزمون تعیین سطح مربیان

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بیش از 100 نفر از حافظان قرآن در استان اردبیل برای دریافت مدرک رتبه‌بندی حافظان قرآن و تعیین سطح در این زمینه در آزمون کتبی و شفاهی شرکت کردند.
کد خبر: ۳۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 09 May 2015
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام عزیز صابر در جلسه‌ای با حضور حافظان قرآن کریم اظهار کرد: اعطای مدرک به حافظان قران کریم به صورت سراسری و حفظ قرآن در جزءهای مختلف انجام می‌شود به طوری که در این آزمون افراد سعی کردند تا توان خود را در دو مرحله کتبی و شفاهی به نمایش بگذارند.

وی افزود: ثبت نام متقاضیان این آزمون از اسفند ماه آغاز شده و تا 25 فروردین ماه از طریق سایت تلاوت انجام شده و بیش از 100 نفر در این آزمون شرکت کردند.

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های پنج جزء به تعداد 35 نفر، 10 جزء به تعداد 30 نفر ، حفظ کل قرآن 25 نفر و رشته 20 جزء نیز 10 نفر در این آزمون شرکت کردند.

صابر از افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون خبر داد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در شناسایی و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سطح کشور ما نیز سعی‌مان بر این است تا در این راستا بتوانیم سهمیه تعیین شده برای این استان را تحقق بخشیده و آنها را در دوره‌ای تربیتی شرکت دهیم.

این مسئول فعالیت بیش از 150 موسسه و خانه قرآنی را یادآور شد و افزود: خانواده‌هایی که علاقمند هستند فرزندان آنها به حفظ قرآن به صورت تخصصی بپردازند می‌توانند به شعبه مرکز تخصصی حفظ قرآن که مرکز پیشگامان راه سعادت و هدایت است مراجعه کرده و در این زمینه به توان‌افزایی فرزندانشان کمک کنند.

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: افرادی که در آزمون برگزار شده تا 70 درصد نمره کتبی را به دست آوردند می‌توانند به مرحله بعد که به صورت منطقه‌ای و کشوری خواهد بود راه یابند که نتیجه اولیه این آزمون نیز اواخر خرداد ماه اعلام می‌شود.

صابر ادامه داد: سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان مدرک اعطا کرده و آنها می‌توانند از مزایای این مدرک استفاده کنند.

 وی در پایان سخنان خود با اشاره به برپایی محافل عمومی و تخصصی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان و تابستان نیز بیان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان کلاس‌های آموزشی ما از اواخر خرداد ماه آغاز خواهد شد و ما به صورت گسترده تلاش می‌کنیم تا در رشته حفظ، قرائت، مفاهیم، ترجمه و تفسیر قرآن کلاس‌هایی را برای علاقمندان برگزار کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار