شهدا ارزش‌های همیشه جاوید ایران اسلامی

فرماندار شهرستان نیر گفت:‌ شهدا ارزش‌های ماندگار و همیشه جاوید ایران اسلامی هستند.
کد خبر: ۳۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 18 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر صمدی صبح امروز در بازدید از محل دفن شهدای گمنام از بهره‌برداری از بنای یادمان شهدای گمنام در هفته دولت در شهرستان نیر خبر داد.

وی گفت: تاکنون 50 میلیون تومان در سال 93 برای اجرای این طرح اختصاص یافته است و 50 میلیون دیگر نیز از اعتبارات سال 94 اختصاص خواهیم داد.

فرماندار شهرستان نیر توسعه یادمان‌ها و مزار شهدای گمنام را حرکت فرهنگی ارزشمند دانست و یادآور شد: شهدا، ارزش‌های ماندگار و همیشه جاوید ایران اسلامی هستند.

صمدی با بیان اینکه شهدا خالصانه جان خود را فدای آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) کردند، تصریح کرد: با توجه به فضای معنوی این مکان ضروری است با تلاش بیشتر اینجا به محلی برای انتقال ارزش‌های فرهنگی و دینی جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مقوله دفاع برخلاف جنگ یک ارزش مقدس است، گفت: شهدا مدافعان سرزمین ایران اسلامی در مقابل مهاجمان بودند و بنابراین امروز این وظیفه ماست که در نگهداری یاد و نام این انسان‌های بزرگ اهتمام ورزیم تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

امیدی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این مکان پس از تکمیل سازه‌های عمرانی و تلاش برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: این مکان‌ها با توجه به ظرفیت معنوی که دارند و علاقه عموم مردم به شهدا و به‌ویژه شهدای گمنام باید به یک مرکز برای انتقال غیرمستقیم ارزش‌های فرهنگی تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین واحد مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیر هم با اشاره به اینکه فاز اول عملیات عمرانی این مکان از سال‌ گذشته اجرا شده بود، گفت: فاز دوم عملیات عمرانی این طرح به مدت 2 ماه است که آغاز شده که اولویت اصلی ما دقت و کیفیت در اجرای طرح است و تا هفته دولت درخدمت مردم شهیدپرور نیر خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار