نگرانی تخریب محیط زیست در کشور

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هم اکنون با توجه به تخریب طبیعت وضعیت محیط زیست در کشور نگران‌کننده است.
کد خبر: ۳۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 26 May 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مرتضی طالع ماسوله پیش از ظهر امروز در نخستین همایش «زمین پاک شعار نیست» در شهرستان نیر اظهار داشت:‌ متاسفانه کشور ایران با وجود داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار بالا در معرض تخریب محیط زیست قرار گرفته که باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های اساسی و راهبردی انجام شود.

وی گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی برای فرهنگسازی در این حوزه انجام شود تا گردشگران در مکان‌های گردشگری و طبیعی هیچ گونه زباله‌ای را نریزند چرا که این امر زندگی آیندگان و کشور ما را به خطر می‌اندازد.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد:‌ استان اردبیل با داشتن سالانه 8 میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی از ظرفیت بسیار بالایی برای درآمدزایی در حوزه گردشگری برخوردار بوده اما نباید با وجود این ظرفیت‌ها برخی افراد و گردشگران خطرات جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد کنند.

طالع‌ماسوله افزود: هم اکنون کشور ژاپن دارای یک هزار و 353 چشمه آب معدنی بوده اما در این کشور هیچ گونه تخریب محیط زیست و منابع طبیعی وجود ندارد و این امر در سایه فرهنگسازی در بین مردم و مسئولان میسر شده است.

وی تصریح کرد:‌ باید فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به طور همه‌جانبه در استان اردبیل و کشور ترویج شود و از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه کشور و پویایی اقتصاد منطقه استفاده کنیم.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه سرانه تولید زباله در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار بالا است، گفت: مسئولان استان اردبیل باید در این راستا تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنند چرا که این امر نگران کننده است.

طالع ماسوله اظهار کرد:‌ آب ،خاک و طبیعت سرمایه‌های بسیار عظیم ملی هستند که حفظ آن باید از رسالت‌های مسئولان و مردم باشد چرا که آیندگان ما نیاز مبرمی به این سرمایه‌ها دارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هم اکنون در استان گیلان بسیاری از رودخانه‌ها و آب‌های این منطقه آلوده شده است، افزود: این امر آمار بیماری سرطان در رشت را افزایش داده که بسیار نگران‌کننده است.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد:‌ باید همگان در راستای حفظ محیط زیست و نگهداری از فضاهای طبیعی و گردشگری در کشور پیشگام باشیم و همه ساخت و سازها از جمله هتل و مراکز تفریحی و گردشگری با برنامه‌ریزی‌های اصولی و درست انجام شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار