اولین همایش'زمین پاک شعار نیست' در نیر

با حضور دبیر شورای عالی میراث فرهنگی کشور اولین همایش 'زمین پاک شعار نیست' در محل دپوی زباله شهری نیر برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 27 May 2015

به گزارش ایرنا، اکبر صمدی فرماندار نیر در این همایش گفت: نیر با داشتن هفت منطقه مصوب نمونه گردشگری استان اولین شهرستان استان از این نظر است.

اکبر صمدی افزود: جاذبه های گردشگری و آب های گرم معدنی و سرد و عبور 40 درصدی مسافران ورودی استان از این مسیر لزوم توسعه گردشگری در این شهرستان را ضروری کرده است.

او گفت: آب شرب شهرستان های اردبیل و سرعین از سد یامچی نیر تامین می شود و مطالعه جامع پسماند این شهرستان ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا ، شیفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم در این همایش گفت: حساس کردن مسوولان به مدیریت پسماند ، احساس مسوولیت مردم به حفظ محیط زیست و معرفی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در اولویت برنامه ها قرار دارد.

وی افزود: در این استان پنج سازمان مردم نهاد زیست محیطی وجود دارد و دستگاه های اجرایی استان باید از این سمن ها حمایت کنند.

دکتر ماسوله دبیر شورای عالی میراث فرهنگی کشور هم با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست کشور گفت: کشورمان دارای جاذبه های گردشگری و مناطق زیبایی است که باید برای حفظ آنها تلاش کنیم.

او با بیان این که سالانه بیش از 80 میلیون توریست وارد فرانسه شده و از آبگرم این کشور بازدید می کنند اما تخریبشان به اندازه یک دهم مناطق گردشگری ما همچون نیر و سرعین نیست افزود: این در حالی است که دین ما به پاکی و سلامتی خاک ، هوا و آب تاکید دارد.

مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری بر این اصل تاکید دارد که باید طبیعت و موارد مخاطره انگیز آن مورد توجه قرار گرفته و اجازه ندهیم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد در حوزه محیط زیست به سایر حوزه ها رسوخ پیدا کند.

صاحبعلی رام شهردار نیر هم گفت: در شهر نیر روزانه هفت تا هشت تن زباله تولید و به صورت سنتی دفع می شود.

وی افزود: به رغم نامطلوب بودن شرایط در سال های گذشته محل دپو و دفع زباله ها شهری نیر ساماندهی شده و از شرایط نابسامان آن تا حد امکان خواهیم کاست.

شهردار نیر اظهار کرد: پیشنهاد شده با مرکزیت اردبیل و شهرهای همجوار همچون نیر ، نمین ، سرعین ، هیر و کورائیم کارخانه کمپوست راه اندازی شود تا امکان بهره گیری از ظرفیت طلای کثیف بیشتر از این فراهم آید.

او گفت: تا زمانی که عموم مردم به اهمیت فضای سبز و سالم نگهداشتن محیط طبیعی توجه نکنند با مشکلات و دغدغه هایی روبرو خواهیم شد.

شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار