در یک همایش محیط زیستی غیر متعارف صورت گرفت

مسئولان اردبیلی به محل دپوی زباله شهرستان نیر رفتند

این همایش زسیت محیطی با عنوان "زمین پاک شعار نیست" به همت انجمن رفتگران طبیعت استان اردبیل و سرپرستی روزنامه اعتماد استان اردبیل و با همکاری فرمانداری نیر و با هماهنگی دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 27 May 2015

در مراسم محیط زیستی غیر متعارف مسئولان استان اردبیل به محل دپوی شهرستان نیر رفتند.

به گزارش تابناک اردبیل، در این برنامه که با عنوان همایش زمین پاک شعار نیست به همت انجمن رفتگران طبیعت استان اردبیل و سرپرستی روزنامه اعتماد استان اردبیل و با همکاری فرمانداری نیر و با هماهنگی دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل صورت گرفت حاضران به بیان دیدگاه های خود در رابطه با معضلات محیط زیستی استان اردبیل پرداختند.

در ابتدای این برنامه صادق پناهی روزنامه نگار و فعال محیط زیست از فرمانداری نیر و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل برای برگزاری این برنامه با مشارکت تشکل های مردم نهاد و از کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس برای هماهنگی صدور بیانیه این فراکسیون برای قرائت در برنامه محل دپوی شهرستان نیر تشکر کرد.

وی با یادآوری بحران آب در دشت اردبیل تاکید کرد: چند سال پیش وقتی از نشست زمین در آبی بیگلو صحبت می کردیم کسی این حرفها را جدی نمی گرفت در حالی که حالا همه می دانند که ما در آینده با معضل نبود آب در کشور مواجه خواهیم بود و از حالا باید برای آن فکری بکنیم.

پناهی همچنین با انتقاد از تولید 100 گرم زباله بیشتر در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری از آغاز طرح کاهش صد گرمی زباله در استان اردبیل از روز 15 خرداد به مناسبت روز جهانی محیط زیست در استان اردبیل با هماهنگی مجموعه های دولتی مرتبط خبر داد.

اکبر صمدی فرماندار نیر ضمن خوشامد گویی به حاضران در خبری خوشحال کننده اعلام کرد: محل دپوی زباله شهرستان نیر به زودی به مکانی مناسب منتقل خواهد شد.

شفیع شفیعی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این برنامه با ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه ابراز امیدواری کرد با وجود چنین برنامه هایی شاهد ادامه روند امید آفرین محیط زیستی سال جاری در اردبیل باشیم.

در ادامه این برنامه اشکان شکاری مشاور جوان فرماندار اردبیل بیانیه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی را برای حاضران قرائت کرد.

همچنین الیار عاصمی زاده مسئول انجمن رفتگران طبیعت و دبیر دوره ای تشکل های گردشگری حامی توسعه پایدار کشور در این برنامه از مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست به سبب نگاه تزئینی به تشکل های مردم نهاد انتقاد کرد.

دکتر مرتضی طالع ماسوله سخنران کشوری این برنامه بود که در قامت یک مدرس دانشگاه با سابقه چند دهه فعالیت در حوزه گردشگری به ارائه نظرات خود در رابطه با حفاظت منطقه گردشگری نیر و حل مسله پسماند این منطقه پرداخت.

در پایان این برنامه حاضران برای دقایقی در محل دپوی زباله نیر به بازدید میدانی پرداختند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار