تندباد و گرد و غبار اردبیل را درنوردید

تندباد با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت بخش هایی از اردبیل بویژه مناطق مرکزی این استان را درنوردید.
کد خبر: ۴۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 29 May 2015
به گزارش مهر، تندباد که از ظهر جمعه و به صورت ناگهانی و با وجود هوای مطلوب در اوایل و اواسط روز در اردبیل آغاز شده بود، ظهر امروز در بیشترین میزان به ۶۵ کلیومتر در ساعت رسید.

این تندباد بخشهایی از استان اردبیل از جمله بخشهای مرکزی شامل شهرستانهای اردبیل، نیر و سرعین را هم اکنون تحت تاثیر قرار داده است.

بیشترین سرعت تندباد طی امروز با ۶۵ کیلومتر در ساعت در شهرستان نیر ثبت شده، سرعین با ۶۲ کیلومتر از دیگر شهرهای شاهد وزش باد بوده و در مرکز استان هم سرعت باد به بیش از ۵۵ کیلومتر رسیده است.

هم اکنون نیز سرعت باد در شهرهای مختلف این استان حدود ۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

وقوع این پدیده در روز تعطیل باعث شد هزاران مسافر بومی و گردشگران غیربومی که در طبیعت اتراق کرده بودند، به دلیل شرایط جوی به خانه های خود برگردند.

تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت به اماکن عمومی و خصوصی در اردبیل گزارش نشده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد که با وجود کاهش سرعت تندباد در اردبیل انتظار تداوم این پدیده توام با گرد و خاک تا فردا ظهر پیش بینی می شود.

علی دولتی مهر با بیان اینکه تندباد تنها مناطق مرکزی استان را تحت تاثیر قرار داده است، یادآور شد: پیش بینی شده بود که روزهای پنجشنبه و جمعه علاوه بر تند باد با افزایش محسوس دمای هوا روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه امروز دمای هوای مرکز استان در بیشترین میزان به ۳۲ درجه سانتیگراد رسید، یادآور شد: هم اکنون این رقم به ۲۵ درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان در زمینه پیش بینی هوای اردبیل تا ۲۴ ساعت آینده به مهر گفت: وزش باد و گرد و خاک تا ظهر فردا تداوم خواهد یافت، اما با تبدیل باد به بادهای شمالی کاهش نسبی دما را در استان شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه از بعد از ظهر فردا نیز افزایش ابر و بارندگیهای پراکنده ای را شاهد خواهیم بود، متذکر شد: البته این بارشها محدود و قابل توجه نخواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار