به منظور تبادل افکار برای پیشبرد برنامه های شهری؛

جلسه هم اندیشی شهردار اردبیل و مدیركل صدا و سیمای مركز استان برگزار شد

مددی در این جلسه گفت: صدا و سیمای مرکز اردبیل برای پوشش و انعکاس عملکرد شهرداری تمام تلاش خود را به کار بسته است و در این راستا با هم افزایی و تعامل دستگاه های اجرایی و مشارکت دادن مردم درکارها می توان رضایت و اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کرد.
کد خبر: ۸۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 03 September 2015

جلسه هم اندیشی شهردار اردبیل و جمعی از معاونت ها و مدیران سازمان های تابعه این شهرداری با مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

به گزارش تابناک اردبیل، در این جلسه که به منظور تبادل افکار برای پیشبرد برنامه های شهری با مشارکت صدا و سیما برگزار شد، شهردار اردبیل طی سخنانی یکی از راهکارهای توسعه استان را فرهنگ سازی جهت جا افتاده تر کردن فرهنگ حفظ و صیانت از شهر توسط مردم عنوان کرد.

دکتر حمید لطف اللهیان تصریح کرد: شهرداری اردبیل علی رغم کمبود اعتبارات خود سعی کرده است خدمات متنوع زیادی را به مردم ارائه کند و امیدواریم با مشارکت عمومی بتوانیم شهرداری اردبیل را در مسیر پیشرفت و توسعه بیشتر قرار دهیم.

وی تنوع و حجم گسترده خدمات شهرداری ها را خاطرنشان کرد و افزود: امروزه شهرداری ها در دنیا بیش از 100 نوع خدمات ارائه می دهند که طبق آخرین بررسی های صورت گرفته تعداد خدمات ارائه شده از سوی مجموعه شهرداری اردبیل نیز به بیش از 35 مورد می رسد.

لطف اللهیان ادامه داد: در کنار همه مشکلات موجود، فقدان قانون مدیریت واحد شهری در کشور از جمله مشکلاتی است که موجب می شود تا بحث مدیریت بهینه و استاندارد در شهرها به آن صورت که باید مقدور نباشد و در سایه عدم وجود همین قانون، شهرداری ها از انجام مطلوب وظایف خود باز می مانند.

این مسؤول سرانه تولید زباله در اردبیل را بیشتر از آمار جهانی و کشوری دانست و گفت: در این زمینه نیاز است رسانه ها و سایر دستگاه های اجرایی همکاری جدی با شهرداری داشته باشند تا فرهنگ درست شهرنشینی و استفاده بهینه از امکانات که متعلق به خود مردم است منجر به حفظ منابع و جلوگیری از هزینه های بیهوده شود.

شهردار اردبیل توسعه فرهنگی را مقدمه توسعه اقتصادی خواند و تصریح کرد: صدا و سیما در صف مقدم توسعه فرهنگی قرار دارد و شهرداری با استفاده از ابزار رسانه می تواند به توانمندی ها و ضریب خدمات خود و کسب رضایت شهروندان بیفزاید.

لطف اللهیان اقتصاد کنونی شهر و استان اردبیل را مبتنی بر کشاورزی دانست و تصریح کرد: در چنین شرایطی مجموعه ای همچون مجموعه شهرداری اردبیل هم که تحت تاثیر چنین اقتصادی قرار گرفته است؛ در برخی موارد در بحث تامین منابع مالی با مشکلاتی مواجه می شود، لذا ضرورت رسیدن به اقتصاد مبتنی بر صنعت در این استان و شهر احساس می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری حضور موفق تیم فوتبال شهرداری اردبیل در مسابقات دسته یک باشگاه های فوتبال کشور، تصریح کرد: بازیکنان و کادر فنی این تیم با تلاش های موفقیت آمیز خود ثابت کرده اند که تیم نه فقط تیم شهرداری که تیم کل شهر و استان اردبیل می باشد.

شهردار اردبیل نشاط و امید ایجاد شده در بین جوانان استان در نتیجه حضور این تیم در لیگ دسته یک را یادآور شده، تأکید کرد: با توجه به موقعیت و فرصت اجتماعی بدست آمده؛ حمایت این تیم از سوی تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی استان ضروری به نظر می رسد و فراهم شدن زمینه پخش زنده مسابقات تیم شهرداری اردبیل از شبکه استانی سبلان از جمله مهم ترین انتظارات شهروندان بخصوص جوانان می باشد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم گویی به شهردار و هیئت همراه، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از وظایف صدا و سیما انعکاس دقیق اطلاعات عملکرد و خدمات رسانی به مردم و همچنین انتقال مطالبات و خواسته های مردم به مسؤولان است.

مددی در ادامه افزود: صدا و سیمای مرکز اردبیل برای پوشش و انعکاس عملکرد شهرداری تمام تلاش خود را به کار بسته است و در این راستا با هم افزایی و تعامل دستگاه های اجرایی و مشارکت دادن مردم درکارها می توان رضایت و اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کرد.

وی از برنامه ریزی برای افزایش برنامه های مشارکتی بین صدا و سیما و شهرداری اردبیل در کنار سایر برنامه های جاری خبر داد و گفت: افزایش این برنامه ها می تواند علاوه بر ارتقای فرهنگ عمومی و رفتار شهروندان در حفظ شهر و منابع موجود به شفاف سازی افکار عمومی در ارائه خدمات شهری تاثیرگذار باشد.

به گزارش تابناک اردبیل تشکیل کمیته مشترک و پیگیری مستمر مصوبات و عقد تفاهم نامه جامع برنامه سازی و همچنین ایجاد زمینه و جلب مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط در استان جهت پخش زنده مسابقات خانگی تیم شهرداری اردبیل از شبکه استانی سبلان از جمله مهم ترین مصوبات این نشست مشترک بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار