مدیر کمیته امداد شهرستان اردبیل گفت: در ۵ ماهه نخست امسال حامیان نیکوکار نزدیک به ۶ میلیارد ریال به صورت نقدی به حساب فرزندان معنوی خود واریز کردند.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 30 September 2015

جلیل قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلبا بیان اینکه در طرح اکرام ایتام در 5 ماهه نخست امسال یک هزار و 74 نفر ایتام تحت حمایت 7 هزار و 164 نفر حامی قرار گرفته است، اظهار داشت: حامیان نیکوکار نزدیک به 6 میلیارد ریال به صورت نقدی به حساب فرزندان معنوی خود واریز کرده و در تأمین جهیزیه، لوازم خانگی، کمک هزینه تحصیلی و درمانی این ایتام نیز به صورت کالا به ارزش 600 میلیون ریال مساعدت کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اردبیل با اشاره به این‌که یکی از سیاست‌های کلی این نهاد تحکیم بنیان خانواده و ترویج ازدواج آسان مددجویان است، تصریح کرد: در این مدت 88 نفر از نوعروسان از کمک هزینه تأمین جهیزیه بهره‌مند شدند و یک میلیارد و 760 میلیون ریال کمک نقدی پرداخت شده‌ و نوعروسان تحت حمایت نیز قبل، حین و بعد ازدواج از آموزش‌های خانواده برخوردار می‌شوند.

قدیمی با تشریح اینکه بیش از 350 نوعروس در نوبت دریافت کمک هزینه خرید جهیزیه قرار دارند، خواستار حمایت و مشارکت خیرین اردبیلی در این زمینه شد و گفت: در 5 ماهه امسال بیش از 8 میلیارد ریال وام اشتغال و خودکفایی به 104 نفر از نیازمندان و مددجویان شهرستان اردبیل پرداخت شده به‌ طوری که برای 32 خانواده تحت پوشش مبلغ 2 میلیارد و 726 میلیون ریال و برای 72 خانواده نیازمند 5 میلیارد و 710 میلیون ریال تسهیلات بانکی تعلق گرفته‌ است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان جامعه یکی از اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) است، افزود: در همین زمینه 200 نفر در دوره‌های مهارت آموزش فنی و‌حرفه‌ای شرکت کردند که پس از اخذ گواهی، به آنها وام اشتغال و خودکفایی تعلق می‌گیرد.

قدیمی بیان کرد: پس از ارائه وام اشتغال و ایجاد کسب و کار توسط مددجویان، بیش از 4 هزار بازدید از طرح‌های خودکفایی و اشتغال توسط ناظران خودکفایی انجام شده و نکات علمی و فنی مورد نیاز به مددجویان ارائه شده‌است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اردبیل با اعلام اینکه در 5 ماهه امسال بیش از 9 میلیارد ریال وام کارگشایی به صورت قرض‌الحسنه به 812 خانواده تحت حمایت و نیازمند ارائه شده است، افزود: وام کارگشایی در جهت گرهگشایی در مشکلات درمانی، معیشتی، تحصیلی و ازدواج مددجویان ارائه می‌شود.

قدیمی از دیگر فعالیت‌های امسال به واریز بیش از 25 میلیارد ریال مستمری به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت اشاره و اظهار کرد: در این مدت بیش از 17 میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی جمع ‌آوری شده که بیش از 7 میلیارد ریال آن از محل صدقات و نذورات است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار